Full version: Byta chilifrön
orrevs
Hej, kanske fel ställe att posta denna på men är ny så är inte så hajj på alla områden än på forumet.
Jag är en chili odlare som odlar i växthus och med lampa på vintern.

Nu börjar det ju dra ihop sig för att skörda chilisarna och då blir det ju väldigt mycket frön över.
Så tänkte att nån eller några kanske ville byta? Jag är intresserad av det mesta inom chili frön. Och ev andra frön från nån rolig grönsak.

Tänkte att man kunde byta minst 5 frön av varje helst 10st.

Är intresserad av sortäkta fröer och inte F1-FX frön.

Jag har:

Monkyface
Brazil
Piment d'Espelette
Cayenne (orginal)
Czcchosivakian black
Blondie
Hungarian black

Och ev HotLemon (har knoppar men ej hunnit få frukt) var lite sen med den men den hinner ev komma.

Sen även lite F2 som jag gärna byter bort om nån ser nått intresse i dom.

Jalapeno
Samnt en annan som jag ej vet vad den heter men den är en favorit rätt små röda chilis växer som en buske.
Med mycket hetta.

Nån som är intresserad?
ABCiV
Jag är intresserad!

Siviri Biber
Hot Lemon (ifall din inte hinner mogna)
Yellow Bumpy, Habanero
Equadorian Light Green

har jag och jag skördar för fullt!
Knytt
Men chilisar korsar sig ju väldigt lätt med sina grannar - så om ni inte isolerat plantor eller skyddat enstaka blommor med hättor etc så är fröna antagligen inte sortäkta.
Men det har ni kanske redan tänkt på smile.gif
orrevs
Jo, det stämmer men om man har dom innomhus så är det mindre risk samnt om man blandar olika släkten så har dom ännu svårare att korsa sig. Än att ha massa från samma släkt wink.gif

Så det är nog okej! Men visst finns risken, men det gör det med alla frön man fröar
siberia
Är du intresserad av tomater? Jag har Siberia, tålig sort från Ryssland som mognar tidigare än de flesta, små syrliga o söta goda tomater...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon