Full version: Blommar
svennis
En sådan blomma måste man ju bara visa... yes.gif

O namnet tycker jag om 'Souvenir de la Malmaision'

Souvenir de la Malmaision.JPG

skogstroll
ååååå den vill jag ha crazy.gif
Ezereht
Helt galet fluffigt vacker... och skör.
renate
Yes........där var den!Så vacker den är.Jag köpte en Souvenir de la Malmaison i våras,trodde jag.Hon fick bo i kruka med fin fin jord.Och så blommade madammen.Men............det var inte Souvenir de la Malmaison.Vi kom fram till att det är en Gruss an Aachen.Även den en underbar ros,blommat hela sommaren och har fina friska blad,men jag vill ha en S de la M.
[attachment=41544:2009_07_...__Large_.JPG] Gruss an Aachen???
[attachment=41545:2009_07_...__Large_.JPG]
strandskatan
Doftar! Doftar! Och gillar torra soliga somrar som vi haft två år i rad här.
AK i Sura
Fantastisk ros. Jag älskar de där tunna nästan genomskinliga kronbladen och jag kan tänka mig att den doftar härligt. Att den har ett vackert namn gör ju inte saken sämre. Den där Gruss... var också otroligt fin men i mina öron klingar inte namnet lika bra.
renate
CITAT (AK i Sura @ 04-09-2009, 22:37) *
Fantastisk ros. Jag älskar de där tunna nästan genomskinliga kronbladen och jag kan tänka mig att den doftar härligt. Att den har ett vackert namn gör ju inte saken sämre. Den där Gruss... var också otroligt fin men i mina öron klingar inte namnet lika bra.

Nej det har du rätt i,Jag vill ha Souvenir de la Malmaison,både för blommans och namnets skull.Min Gruss an Aachen är en fin mild doftande ros men det tyska namnet låter inget vidare romantiskt,hälsning till en stad?nä
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon