Kvisten
Skrev tidigare om en rabatt jag ska göra efter våran södervägg. Nu är första rosen inköpt och jag är förälskad i en aprikos skönhet som doftar guddomligt. Lite osäker på namnet men hette den kronprinsessan Margret eller något liknaden får kolla på lappen imorgon. Inte sved det heller den var nersätt till halva priset!
AK i Sura
Visst är det härligt att bli förälskad i en ros! Det blir säkert jättefint med din Margarete mot söderväggen. Du får visa oss lite bilder sedan. Härligt att den doftar också!
Christina i Taxinge~
Kronprinsessan är en härlig ros!
Blomvillig helea säsongen och vilka blommor sen! Och doften!
Det enda som jag inte gillar med henne är det rangliga, vingliga växtsättet.
Ge henne stöd här i livet så är hon ljuvlig!

Kvisten
Har sätt henne en liten bit från altanstaketet så stöd får hon, men behöver hon ha en spalje eller något slags galler att klättra i (kanske kan bli snyggt med armeringsmatta)? Sätte en rödbladig alenrot under är nu på jakt efter fler. Vill om ett par år se en vinröd alenrotmatta till min aprikosa skönhet. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon