AK i Sura
04-09-2009, 21:06
Hej!
Måste bara få visa några bilder på klematisen som jag köpte i Söderfors i somras. Klippte ju inte ner den för jag ville så gärna se den blomma. Det gör den och fler knoppar kommer. Jag är superförtjust i denna klematis. Såå vackra blommor, tycker nästan de påminner lite om Magnoliablommor. Lustigt nog köpte jag klematisen bara för att jag har en katt som heter Nadezdha och det var ju tur att jag blev så förtjust i den. Lägger också in en bild på Mrs.Cholmondeley, en klematis som jag glömt bort. Den har jag haft i 3-4 år och det har varit lite klent med blommor men den kanske tar sig nu.
Nadezdha
[attachment=41576:090904na...dhaduovy.jpg]
[attachment=41575:090904cl...oppclose.jpg]
[attachment=41577:090904nadezdhamag.jpg]
Mrs Cholmondeley
[attachment=41578:090904cl...cholmody.jpg]
Så vacker både i färg och form den är din...måste kolla stavningen...Nadezdha
AK i Sura
04-09-2009, 22:32
Ja stavningen är kanske inte så lätt men jag kallar den Nadja precis som jag kallar katten.
Faktum är att Nadezdha är smeknamn för Nadja (inte tvärt om som man kan tro!)
Läcker är hon i alla fall!
octachoron
04-09-2009, 22:58
Har klematisen denna blåa nyans i verkligheten också?
På de bilder jag sett av den är den mera rödaktig.
Nadezdha var snyggt randig ! På Clematis on the web ser den mer rosa ut, men det är nog rätt kameran kan visa lite nyans skillnader. Ser att den är sen stor blommig, jag skulle klippt ner den i nov. för att stärka rötterna till nästa år.
Mrs Cholmondeley har jag också och den ljust blåa färgen är vacker.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.