AK i Sura
Egentligen är hösten en härlig tid. I trädgården blommar det fortfarande och jag tycker att rosorna får en starkare och klarare färg om hösten. Dessutom är det häftigt att se ljuva knoppar tillsammans med färgglada nypon. Utanför viner vinden och det blåser rätt rejält, man undrar ju lite hur trädgården ser ut i morgon bitti. Vill visa några bilder som jag tagit idag och tidigare under veckan.

[attachment=41580:090902tr...ardsgang.jpg]
Från äppelträdet leder en liten gång ut till rosrabatterna

[attachment=41581:090904daggrosnypon.jpg]
Daggrosen har planterat sig själv. Den får socj´kersöta rosa blommor under tidig sommar och jag älskar det grågröna bladverket och nu på hösten har den urläckra nypon.

[attachment=41582:090904od...amotbalk.jpg]
För en månad sedan fanns det inte ett blad kvar på Louise Odiér men hon är förlåten för nu blommar hon för fullt igen.

[attachment=41583:090904ch...noppfram.jpg]
Chicago Peace hinner också blomma om!

[attachment=41584:090904wramsknopp.jpg]
Likaså Wrams Gunnarstorp, älskar färgen!

[attachment=41585:090904re...berghela.jpg]
Också till sist hat-kärlek rosen Regensberg som blommar på för fullt

Christina i Taxinge~
Det är så fint med alla daggstänkta knoppar så här på sensommaren!
Och jag tycker nog att nyponens tid är rätt fantastisk också!
Vi som har många rugosor och pimpineller får ju dessutom höstfärger på bladverket framöver - då flammar det i trädgården! wub.gif
Kajsa
Jo det är en härlig, lugnare tid nu, alla rosor ser friskare ut nu. Jag gräver och gör om, väntar på höstlökarna och nästa vecka får jag två klematis av Cedergren och så nya rosorna sept/okt. Vi ska ta bort ett gammalt plommonträd och sätta ett nytt äpple/Filippa, det ska bli roligt. Hösten är underbar.

Jo det var en del rosor som tappade alla bladen i augusti, Jazz, Wrams Gunnarstorp, Louise Odier kan få en massa svartfläck sedan jag flyttade rosen har jag sett i sommar, den var friskare i rent söderläge men den har sjukan i generna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon