qorneliz
[attachment=41634:S5031195.JPG] Har glömt namnet på denna gröna växt...Skall den skötas som övriga gröna växter vid den här årstiden, dvs. sparsamt med vatten, ingen gödning samt stå så ljust som möjligt??Andra bra tips? TACK så länge! :confused:
tepa
Hej

Äntligen får jag vara först. Det är en Paraplyaralia ! Min står ljust och får lagom med vatten, dvs får torka upp något mellan vattningarna. Näring två ggr i mån från vår till höst.

Hälsn Tepa

GoSatta
det är en Paraplyaralia

tål både skugga å fullt ljus, dricker massvis på sommaren, klarar sig rätt torrt på vintern.

CITAT (tepa @ 05-09-2009, 21:40) *
Hej

Äntligen får jag vara först. Det är en Paraplyaralia ! Min står ljust och får lagom med vatten, dvs får torka upp något mellan vattningarna. Näring två ggr i mån från vår till höst.

Hälsn Tepa

ja du hann preciiiis före smile.gif
tepa
Hi hi hi, GoSatta, ja, jag han före med EN MINUT ! Det är inte ofta jag kan svara på när ni odlaiter behöver id-hjälp. Och kan jag så har någon annan hunnit före. Men jag tycker det är så roligt att jag börjat kunna lite mer och mer nu, efter snart två år som medlem.

Din Paraplyaralia är väldigt tät och fin, Qorneliz. Det kommer nya små söta miniparaplyer på min alltsom oftast, men jag har nog också klippt bort vissna blad vintertid på den.

Hälsn Tepa
qorneliz
Tusen TACK Ni "snabbisar", är det målkamera som gäller???[attachment=41660:Smileys_...r_h_nder.gif]
Jag hade detta namn på känn, men Google ville slå i mej att det inte fanns...! Ha det nu så gott Ni båda tävlande, kanske får Ni fler chanser av mej framöver...!!?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon