Full version: Humlekottar
ogräset
Hejsan

Jag har varit ute i trädgården sen tidigt i morse, jag har klippt buskar och vädret är underbart. Då går man ju och funderar lite på vad man skall göra när man är klar med buskarna. Jag har en humle som har växt otroligt mycket och har massor med kottar, eftersom jag inte gillar öl måste det bli något annat kan man använda humle rankor som dekoration hur blir de när de torkar? Det var min fråga.

Ha en underbar fortsatt dag.

MVH Birgitta confused.gif
Grå
CITAT (ogräset @ 06-09-2009, 14:10) *
Hejsan

Jag har varit ute i trädgården sen tidigt i morse, jag har klippt buskar och vädret är underbart. Då går man ju och funderar lite på vad man skall göra när man är klar med buskarna. Jag har en humle som har växt otroligt mycket och har massor med kottar, eftersom jag inte gillar öl måste det bli något annat kan man använda humle rankor som dekoration hur blir de när de torkar? Det var min fråga.

Ha en underbar fortsatt dag.

MVH Birgitta confused.gif

Du kan torka dem och ha ner dem i olika teblandningar. Nu påminner ju enrisdricka lite om weissbier, och eftersom du inte gillar öl så hjälper det ju inte, men annars går det att använda kottarna till sådant också.
Åsa, mälardalen zon 2
De blir jättefina torkade.

+Humlekottar kan man koka och ha som rogivande te ifall man sover lite dåligt någon period. Ca 2kottar till en mugg vatten brukar jag ha, bara låta det koka tills det blir lite färg. Det är lite beskt men man sover gott av det, man kan ha ner lite citronmeliss för smakens skull också (den örten är även rogivande).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon