Fny
Idag är en bra dag! Har hunnit med att...

*plantera nästan alla lökar från odla
*plantera tre rosor
*flytta ett antal växter som stod i vägen och omplanterad dessa
*klippa körsbärsträd
*rensat rabatterna

Av det hela blev jag härligt svettig... Hårt arbete det här! Men ooo så tillfredställande!
diva&hero
Vad du har jobbat hårt! Blir fint till nästa år. tummenupp.gif Blir avundsjuk.. Vill också jobba i trädgården.
Själv är jag på jobbet 8-21 idag, men tog iaf en tur till blomaffären på rasten och köpte tre olika sorters tulpaner, vita och rosa.
Väntar spänt på mina odla lökar: tulpaner, krokusar, allium och pingstliljor(tror jag..).
DykUnderYtan
Oj, det var duktigt jobbat. Då kommer du att ha mycket att njuta av nästa vår. smile.gif

Jag hoppas på att få lite gjort imorgon då jag är ledig. Dessvärre har jag inte fått lökarna (som jag beställde för snart en månad sedan) från odla än men jag håller tummarna för att de kommer nästa vecka.

tepa
Oj då, du beställde för en månad sedan ? Jag beställde mina från ett finskt postorderföretag, jag bor på Åland. Jag beställde förra veckan på torsdan. På onsdan veckan efter hade jag en lapp i postlådan att jag kan hämta ut dom på posten. Nu är dom i jorden...Alla trehundrafemti stycken. Det brukar ta under en vecka när jag beställer därifrån.

Hälsn Tepa
Fny
350 st lökar! oj, det var många... tongue.gif
tepa
Hej

Det blev 24 stycken lökar till idag, köpta i matvarubutiken. Vita Kejsartulpaner. Men NU FÅR DET RÄCKA! Ni ska få se bilder sen i vår ...

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon