Peztis
Fiberduken är ju fantastisk när man använder den som skydd men den har sina avigsidor...

Jag brukar lägga fiberduken över det jag vill skydda och sedan lägga stenar för att den inte ska blåsa bort eller för att rådjur osv inte ska buffa undan.
Men det är så knökigt när man sedan ska kolla hur det går där under, när man ska plocka lite sallat eller rensa ogräs.

Hur brukar ni göra? Någon som har någon fiffig idé? g.gif

OK, nu dröjer det ju några månader innan det är dags igen men jag minns min nedtryckta sallat mm och tänkte förbereda mig lite...
polecat
Jag brukar häfta fast en list på båda kortsidorna av duken.
Då kan man också rulla upp den på listerna när man inte ska använda den mer för säsongen.
MariaS
Köpte något som heter rättviksknuten. I de knutarna sätter man vanligt elrör i plast, så det bildas en båge, sen är det bara att fästa duken med klämmor runt rören.
linalina
Jag har pallkragar och tvättklämmor räcker precis över kanten. När de tar slut är det stenar som gäller här.
DykUnderYtan
Jag har "elrör" över mina pallkragar och fiberduk över dem. Sätter fast fiberduken med vanliga klädnypor, fungerar perfekt, blåser inte iväg. smile.gif
Peztis
De där PV-rören, elrören, hur väderbeständiga är de? Har fått för mig att de borde ganska snabbt bli sköra och spricka när de står ute i sol och regn, kanske t o m när det är kallt, dvs frost.
MariaS
Har rör som stått ute året runt i mer än tio år. Än syns/märks inget...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon