Full version: clematis i kruka
Vippan
Kan jag ha kvar min Summer Snow i den här krukan i vinter och hur ofta ska den ha vatten vintertid?

[attachment=41674:P1010203.JPG]

Bassam
a
Vippan
CITAT (Bassam @ 06-09-2009, 23:34) *
Hej
De kan första leva i kruka, men de växer inte bra och om vattning beror på klimat , i allafall ska man vattna när jorden torkad, hur man kan känna att jorden torkad genom att man lägga hans fingar i jord om den kommer ut torr det betyder att jorden torkad och man ska vattna. .
H : Bassam

Bassam ursäkta men jag förstår inte riktigt vad du menar???
Bassam
Hej
Jag hoppas att du kan förstår mig nu , du kan övervintra den i mkruka om du har plats som har 0 gradar under vinter tid, också du ska kolla några gångar på den under vinter för att lämna inte den alldeles torkat annars ska rötter dog.
H : Bassam

Tips det är bättre att plantera den i marken nu, och gör omplantering till kruka på våre.
Aqvakul
Jag håller med Bassam, den övervintrar bättre på friland. Vill du absolut ha den i kruka, så bör den vara större eller isolerad.
Vippan
Niger och tackar för svar Bassam och Aqvakul, nu förstår jag och jag kommer att gräva ner den nu i höst.

MVH Vippan.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon