emmalofo
Fick en Balsgårds Balder i present av mina snälla föräldrar i helgen, och min första (otacksamma) tanke var: ännu en röd klätterros, inte min favorit precis.

Men när jag höll upp blomman mot en ensam höstblomma från min 25 år gamla Flammentanz (som fått stå kvar på nåder för att min man gillar den och som jag faktiskt uppskattar mer och mer för varje år) så är de i EXAKT samma nyans.

Kanske får Balder planteras bredvid min Flammentanz och förlänga blomningen på denna? Flammentanzen växer för övrigt med en enorm lila klematis Jackmanii, en färgkrock som är riktigt trevlig.

[attachment=41703:IMG_00790001.JPG]
Kajsa
Har båda men på olika sidor av huset, i mitt minne är Flammentanz rödare men jag har aldrig lagt blommorna ihop så där.

Balder är en frisk och härlig ros och doftar en del. Tycker Balsgårdsrosorna är underbara.
emmalofo
Både Balder och Flammentanz är väl rödare när dom är nyutslagna. Men de kan väl inte skära sig när de är i helt samma färgskala tänker jag? Annars skulle ju rosorna skära sig med sig själva, nyutslagna och "gamla" rosor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon