Ewa L
Hej igen alla goda vänner!! kompiskram.gif

Till att börja med: Jag har inte varit inne på detta forum — som tidigare var min dagliga dos av livsluft — på c:a 1,5 år. Av personliga orsaker!
Av den anledningen har jag dessvärre inte heller läst de trevliga PM och mail jag fått vilket jag ber om ursäkt för!!! Känns lite avslaget att besvara en del av dem nu. unsure.gif

Hursom; jag har med framgång tagit massor av sticklingar av mina älskade buskar. De är krukade och har nu uppenbarligen rotat sig fint och jag är mycket rädd om dem.
Men hur överlever de bäst vintern?
  • Inomhus tillsammans med pellisar och fuchsia i ett ouppvärmt rum (~10°C)?
  • Utomhus tillsammas med en drös av perenner som är uppgrävda och krukade i pallkragar och som kommer att få ett rejält täcke av jord och löv?
Som ni nog kan läsa mellan raderna är jag på väg att lämna mitt underbara hus, men vägrar att lämna alla mina växter. I någon form skall de med mig. Annars kommer jag att gå under fullständigt.

Tacksam för svar!
ewa
lenaandersson
Det sist nämnda, så gör jag och det har alltid gått bra.
Alexander-VG-zon3
bägge alt kommer att funka.
Ewa L
Tack för svar!
Då tror jag att jag tar in en del av dem jag är mest rädd om (känns trots allt säkrast) och ställer ner resten av krukorna i pallkragen som jag beskrev.
Jag har tagit 4 sticklingar/buske och satt i fyrkantiga krukor, dvs i hörnen. Totalt 13 krukor. Samtliga sticklingar utom 1 har tagit sig.

Nu håller jag bara tummarna att jag får dem med mig levande till våren. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon