Full version: Planering inför 2010
Jonson
Har bara en Jordbädd i växthuset. Får plats med en till men tycker det är enkelt med krukor. Om det skulle komma ohyra på något så är det bara att bära ut. Givietvis får man ju anpassa kruka efter växt. Så jag skulle vilja ha förslag på vilket man med fördel odlar i jordbädd och vilket som går bra i krukor.
/Simon
MariaS
Sånt som man vill ha i växthuset permanent, som fikon, druvor, camelia och liknande, sätter man i permanenta bäddar. Sen gör du som du vill med resten.
Anja Danmark
Jeg dyrker altid tomater og agurk i jordbede - synes, at de vokser bedre, og de smager helt klart bedst sådan! Jeg har også en vindrue i et jordbed - den skal jo have god plads til rødderne, som også gror ud gennem et hul i soklen.

Chili og paprika dyrker jeg i krukker - jeg ved ikke hvorfor, men det giver mig bedre resultater og større planter end i jorden. Måske fordi jorden i krukkerne bliver hurtigere varm? Jeg bruger ret store krukker (20 l) til de storfrugtede arter, så bliver planterne meget store og flotte og kan bære mange frugter. Man kan selv styre, hvor store man vil have dem - jo større krukke, jo større plante. De forskellige chilier har jeg i krukker på 6,5 - 9 eller 12 l.

Jeg synes, at det er praktisk og fleksibelt at have både jordbede og plads til krukker.

mvh
Anja

[attachment=41712:DSC_0069.JPG]

Peztis
Anja, vilken fin bild du har lagt in!
Hur stort är ditt växthus? Mitt som är på 14,1 kvm ligger fortfarande i en trave - har inte hunnit med det denna sommar. HEMSKT!
Men jag hade lite pålaner på att göra så som du har det.
Anja Danmark
Hej Peztis -

det er på 20,7 m2 - Tropic Plus fra Willab med isolerglas i siderne og 16 mm polycarbonat i taget.

Det var dyrt - men jeg har drømt om sådan et drivhus i mange år og er meget glad for, at det er flyttet ind i min have i år!

mvh
Anja
asaleo
Jag instämmer Peztis.
Mycket fint.
Kombinerar trivsamhet med det praktiska.
Jag gillar de rena plattorna.
Asaleo
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon