Monarda
Kan ni ge mig lite tips? Jag har bara erfarenhet av Horto Green som jag beställde rosor av i våras. Jag blev väldigt nöjd med den leveransen, men deras sortiment är lite begränsat. Har kikat lite på Flora Linnea, dom verkar ju ha rätt mycket.
Thé
Många som beställer från Flora linnea blir nöjda, så det är säkert inget fel på dem. Jag tyckte att rosorna jag beställde därifrån var lite klena, men det kan ha varit en slump.

Annars är rosenposten.dk bra (fast kanske dyra nu när kronan är svag?) och koggensrosor.se.
flouee
Koggens rosor? Väldigt billiga och samma underleverantör som Flora Linnea så vitt jag förstått...
Christina i Taxinge~
Mina favoritleverantörer av rosor är

-Rosenposten i Danmark
-Schultheis i Tyskland
-Hortogreen i Sverige
-Kordes i Tyskland
(utan rangordning!)

Kordes är billiga och priserna är stafflade vilket jag tycker är bra.
Frakten minns jag också som billig (det är några år sedan jag handlade rosor senast....)
Plantorna däremot var kraftiga & fina som från de andra leverantörerna.
KORDES

Schultheis har en del rosor som inte är så vanliga. De estniska rugosorna t ex

Rosenposten har stort sortiment och är lätt att handla från
Där har jag köpt mååååånga rosor.....

Hortogreen är ju svensk - klart det är bra! yes.gif
Stiffe
Cedergrens
Flora Linnea
Koggens
Rosenposten
är alla bra så vitt jag vet. tummenupp.gif

Horto Green vet jag inte ännu hur de är, men tänker försöka ta mig dit personligen snart. Dels för att det inte ligger så långt härifrån, och dels (framförallt!) för att få göra bekantskap med Erik. Det är helt oemotståndligt. biggrin.gif
/S
Kajsa
Rosenposten, för dom har kraftiga rosor och lite olika priser. Dom är bäst !

Hortogreen om man vill ha lite fler rabattrosor till ett bra pris, men dom har inte så mycket.

Koggens, har bara beställt en ggn och det var bra rosor.

Flora Linnea, köpt många där också.
Monarda
Jag har varit in och kikat på Rosenposten men jag fattar inte riktigt hur dom levererar. Är det som namnet antyder att dom skickas med posten? Hittar heller inget om lev.kostnader till Sverige.
Ezereht
Dom levererar med posten, man får ett paket hem med barrota plantor. Jag tror att frakten stod nånstans?
Monarda
Tack, Ezereht! Jag beställer så får jag väl se vad det blir. Mycket att välja på bara, alldeles för mycket! happy.gif
stanwell
Jag vill rekommendera Cedergrens och Flora Linnea som har väldigt stort urval av rosor. Aldrig några problem och lätta att få kontakt med. Deras rosor är till största delen odlade i Sverige, vilket övriga nämnda plantskolors inte är. Rosenposten är också bra, ett stort sortiment. Dock är den danska kronan dyr nu och det blir billigare hos de två svenska alternativen.

Lycka till och välkommen till rosträsket!
Monarda
Tyvärr hittade jag inte alla sorter jag ville ha varken hos Linnea eller Cedergrens. Rosenpostens priser är faktiskt inte högre heller så det fick bli dom denna gång. Annars handlar jag naturligtvis helst svenskt. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon