mama_lena87
Jag behöver hjälp och tips jag har en han katt som är ca 5 månader.
Han var jätte duktig att gå i katt lådan men nu har han börjat gå inne i våra palmer och skiter och kissar fix plantera om två palmer som är nu halv döda och nu går han på altan och skiter i ecalyptus trädet som står där. Snälla hjälp mig med tips om han inte slutar så måste jag kanske ta bort han.
sad.gif
pejori
Lägg antingen hönsnät över krukorna, eller grova stenar, som du kan flytta på när du behöver kolla fuktigheten. tummenupp.gif
Väljer du stenar, räcker det med några stora saker, för att han ska undvika att gå dit.
Det är jorden han är ute efter.
mama_lena87
CITAT (pejori @ 07-09-2009, 15:09) *
Lägg antingen hönsnät över krukorna, eller grova stenar, som du kan flytta på när du behöver kolla fuktigheten. tummenupp.gif
Väljer du stenar, räcker det med några stora saker, för att han ska undvika att gå dit.
Det är jorden han är ute efter.

Tack så mycket jag skall prova det dirket och lägga stenar. smile.gif
Hmm du hade så lätt lösning gud vad man känner sig dum nu! smile.gif
Tack igen..
ingrids
Om du inte redan har kastrerat honom är det möjligt att han börjat markera revir, det kan ta sig lite jobbiga uttryck.
pejori
CITAT (mama_lena87 @ 07-09-2009, 15:38) *
Tack så mycket jag skall prova det dirket och lägga stenar. smile.gif
Hmm du hade så lätt lösning gud vad man känner sig dum nu! smile.gif
Tack igen..

Det är inget att känna sig dum för smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Ibland ser man inte skogen för alla träd. tummenupp.gif
Välkommen till odla förresten kompiskram.gif
mama_lena87
CITAT (ingrids @ 07-09-2009, 15:46) *
Om du inte redan har kastrerat honom är det möjligt att han börjat markera revir, det kan ta sig lite jobbiga uttryck.

Tack det är något jag kan prova efter stenarna! smile.gif
Inga från Närke
Du kan ha prova med vitpeppar där du inte vill att han ska gå finns även en spray (fråga i djuraffären) som jag använde när jag hade katt och sprayade på soffan där hon inte skulle klösa.
Se också till att kattlådan är ren för det kan vara en kräsen liten kattkille du har.
MariaS
Rivet citronskal fungerar också, men behöver fyllas på ofta då det torkar. Sen undrar jag också, om det inte är så att killen börjar bli hormonstinn. DAgs för ett vet.besök!
Motti
Ett tips är att pröva en annan sandsort i lådan,tänk på att inte tvätta lådan med Citronluktande medel då katter skyr citronlukt.En del katter vill ha två lådor en kisslåda och en bajslåda,kanske ska du pröva att blanda i lite jord ihop med sanden i kattlådan .Tänkte också på om han är avmaskad ?har de mycket mask kan det bli mycket bajsande.Hoppas du får bukt med problemet rolleyes.gif

Motti
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon