|
Den pirriga känslan i magen... Den där värmen i bröstet... Som får en att bara vilja drömma hela dan om en underbar framtid... Jag hoppas att ni känner igen er, för det är underbart! Vill ropa ut till hela världen att min älskling är helt fantastisk!
Orkidétjuven
08-09-2009, 07:50
Jag vet vad du känner. För jag känner likadant. Jag och min partner har nyligen varit ihop lite mer än 2 år nu och det blir bara bättre och bättre  Dessutom inspirerar vi varann så mycket med alla möjliga olika projekt så vi har jättekul.
Vad härligt det låter.
Skruttis
08-09-2009, 11:41
Alltid lika roligt att höra när några fler hittar helt rätt partner och visst är det en helt underbar känsla! Grattis Fny.
Grattis!
stennie
09-09-2009, 07:52
CITAT (Fny @ 08-09-2009, 08:32)  Den pirriga känslan i magen... Den där värmen i bröstet... Som får en att bara vilja drömma hela dan om en underbar framtid... Jag hoppas att ni känner igen er, för det är underbart! Vill ropa ut till hela världen att min älskling är helt fantastisk!  Den pirriga känslan i magen...har väl försvunnit......... Den där värmen i bröstet... finns kvar efter 10 år !!! Vet precis hur du känner....härligt!
jag och min darling har varit tillsammans i fyra år nu, och bott ihop i tre och ett halvt. Självklart är det första förälskelsen över vid det här laget, men det här är inte första gången som jag känner att det där pirret återkommer.... blir som nyförälskad igen! Härligt! =)
Jan Lindgren
09-09-2009, 17:46
Hej! Efter 48 år med samma partner så kan jag berätta att pirret ibland försvinner men alltid återkommer. Ibland tycks kärleken försvinna men är man lite envis och letar så hittar man den igen. Lycka till Fny. MVH Jan Lindgren
Aqvakul
09-09-2009, 19:59
Jag ligger 15 år efter Jan, men kan annars bara instämma i hans analys....
Hej igen
09-09-2009, 20:08
46 år (eg 51 år sen jag blev kär i han) ... och än känns "pirret" så gott som varje dag
Gubben och jag har hållt i hop i 37 år och varit gifta i 34 ,som sakt den där våldsamma förälskelsen har lagt sig och det där pirret känns inte så ofta,men det har blivit något annat under åren som blivit vår styrka ,svårt att peka på vad det är  men inte skulle jag vilja byta ut honom för allt smör i Småland
Farbror Blå
10-09-2009, 00:04
Lyckliga ni. .
Min Morfar sa så här :att bli förälskad är som att kissa på sig !först är det varmt och gott sen skaver det och blir kallt
Hej igen
10-09-2009, 20:32
CITAT (Motti @ 10-09-2009, 20:12)  Min Morfar sa så här :att bli förälskad är som att kissa på sig !först är det varmt och gott sen skaver det och blir kallt  Men så fel han hade
Det är väl en slags skröna igentligen  men för många i dag är det så ,inte många förhållanden och äktenskap som håller nu för tiden ,till sist blir det kallt och skaver.
Hej igen
10-09-2009, 21:01
CITAT (Motti @ 10-09-2009, 21:46)  Det är väl en slags skröna igentligen  men för många i dag är det så ,inte många förhållanden och äktenskap som håller nu för tiden ,till sist blir det kallt och skaver.  Där kan jag hålla me om en del ... många skilsmässor ... men ... man glömmer alltid dem som fortfarande håller ihop efter mååånga år. :-) Vi räknas liksom inte in i statistiken.
Malin_MeL
10-09-2009, 21:16
Sån här statistik är ju lite knasig. Den säger ju faktiskt bara hur många som skiljer sig, inte hur många som slutar älska varann. Det kanske var lika många som slutade älska men ändå fortsatte att leva ihop för 100 år sen som det är skilsmässor idag...det kan man inte veta.
Jag hoppas man får vara en av de lyckliga som hittat en kärlek som varar livet ut!
Måste berätta en sån härlig sak som hände häromdagen. Jag och min man har varit tillsammans i 3 1/2 år nu så den första förälskelsen är ju borta. Men fick ett sånt kär-ögonblick som man hade när man var nykär. Jag körde min bil på lunchen, skulle bort till en affär lite snabbt när jag ser min mans bil, han har en företagsbil så loggorna syns på långt håll. Jag blev tok-varm och fick en sån hisnande känsla i kroppen, en sån som man får av en bergochdal bana.
Håller med dig "Hej Igen "vi som hållt i hop från tonåren och nästan hela vårt vuxna liv glöms lätt bort !alla mina och min mans vänner är fortfarande gifta efter över tettio år förutom ett par som skillde sig för tjugo år sedan,vi är ganska många som fortfarande håller ihop , har barn och barnbarn.Att ha varit gift i över trettio år är i alla fall en prestation i dag som jag ser det.
Hej igen
10-09-2009, 21:26
CITAT (Malin_MeL @ 10-09-2009, 22:16)  Sån här statistik är ju lite knasig. Den säger ju faktiskt bara hur många som skiljer sig, inte hur många som slutar älska varann. Det kanske var lika många som slutade älska men ändå fortsatte att leva ihop för 100 år sen som det är skilsmässor idag...det kan man inte veta.
Jag hoppas man får vara en av de lyckliga som hittat en kärlek som varar livet ut!
Måste berätta en sån härlig sak som hände häromdagen. Jag och min man har varit tillsammans i 3 1/2 år nu så den första förälskelsen är ju borta. Men fick ett sånt kär-ögonblick som man hade när man var nykär. Jag körde min bil på lunchen, skulle bort till en affär lite snabbt när jag ser min mans bil, han har en företagsbil så loggorna syns på långt håll. Jag blev tok-varm och fick en sån hisnande känsla i kroppen, en sån som man får av en bergochdal bana. Så jag känner igen det ögonblicket ... jesses... det kan ploppa upp när som helst även idag ... Härligt skönt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|