Full version: Gazelle och Chinook.
emmalofo
Kajsa: Visst köpte du dessa två när de kom? Hur har det gått med dom? Såg bara bilder av den ena i ditt klematis-album, har dom klarat sig båda? Har du några nya bilder?
Kajsa
Jag köpte Gazelle och Medley genom Allers Trädgård och Cedergren - 06. Dom är väldigt tuffa och ska klara zon 6 - 7 enligt Cedergrens katalog.

Gazelle

Gazelle blir 2 m här, rankorna kan inte snurras och måste ha stöd. Kraftig och får en massa rankor på en sommar, klipper ner den helt i okt/nov. Blommar länge.

Medley blir nog lite lägre, båda är Diversifolia, grupp 3. Har Medley i mitt album/Klematis. Chinook är samma serie, prärieklematis, Diversifolia zon 6 - 7 jag har katalogen framför mig.
emmalofo
Jättefina bilder!

Tänkte dom kunde vara fina i en rabatt med engångsblommande rosor, men blev lite osäker på härdigheten. Inget att oroa sig för låter det som.
Kajsa
Nej, dom är extremt härdiga, men blir mycket högre än vad man skrev, så sätt dom lite bak i rabatten från början.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon