Ezereht
Startar en rosa tråd också..

Mme Boll... tror jag. Har vuxit bra, blommat bra men blommorna blir till disktrasor väldigt fort. Faktsikt ingen favorit så här långt.

Therese biggrin.gif En glad överaskning, rosorna är så stora! jag tror jag kommer gilla den här.

RdR helt okej, frisk och blommar på bra. Doftar parfym. Inte så spännande, ganska små blommor. Känns som att den kanske inte riktigt trivs? Finns lite pioner som skuggar en del från ena hållet. Jag har rensat bort perenner så det ska bli luftigare och soligare, kanske nästa sesong är bättre.

RdR hela busken. En av mina första rosor, skulle vart en Ispahan wink.gif

Awakening. Jag älskar blommorna, doften är underbar och de är så skira och vackra. Blommar hela tiden och ganska mycket. Dock rätt spretig, tanig i växten, så inte så vacker från håll smile.gif Men jag ska pyssla om den ännu bättre nästa sommar så får vi se. Den står jätteblåsigt stackarn.

En sista liten smygis.. Ghislaine de Feligonde blir nästan rosa när den går mot att vara utblommad.
Stiffe
Jag tycker Rose de Recht har en kungadoft bland rosor. biggrin.gif Men den har inga stora blommor, men doften och den kraftiga färgen kompenserar. yes.gif Mme Boll är inte dålig den heller. tummenupp.gif Min blommar också nu precis. Jag går ut och nosar på den varje dag.
/S
Christina i Taxinge~
I en sån här tråd - Rosa rosor i sommar/höst, Blandat - måste ju min älskade 'Will Alderman' få vara med också!
Ja, jag vet.....jag sätter in bild på den här rosen i vartannat inlägg, men jag älskar den! wub.gif
Frisk hela tiden, doftar massor, blommar heeeela säsongen, får härliga nypon och viss höstfärg på bladen.
Vad skulle man mer kunna begära???

[attachment=41772:DSCN5198.JPG]

En annan favoritros är 'Mary Rose'!
Blomvillig, vacker, doftande - tyvärr inte min bästa bild på rosen, men den senaste....

[attachment=41773:DSCN5208__2_.JPG]

Sen finns förstås många fler......... wub.gif

Kajsa
Det får bli de senaste rosa från veckan

Mary Rose, Austinros, min älsklingsros

Eglantyne, Austinros som blev 1.5 m i år

Lambert Closse, Kanadaros, mer som en rabattros.

Glömde säga att det var snygga bilder Ezereth, snyggt med text ser du har testat lite olika.
Will Alderman är en pärla Christina !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon