Full version: Rimini
Kajsa i Arvika
Ska åka till Rimini med jobbet i februari 2011 och undrar såklart om någon har varit där och kan tipsa om några sevärdheter i staden eller området däromkring..?

jag gillar det mesta i trädgårdsväg, trampar gärna runt på historiska platser.. besöker också gärna museum och mysiga cafeer.. inte så mycket för att shoppa kläder etc..
Aqvakul
Jag var en vecka i området för några år sen som ett kulturellt utbyte. Själva Rimini är en ordinär badort, som inte är så kul i kalla februari. Det finns dock massor att se och uppleva i närområdet om man har möjlighet att transportera sig. San Marino ligger ganska nära. Faenza (porslinsstaden) och underbart vackra Ravenna med flera kyrkor från 400-talet är intressanta turistmål
Kajsa i Arvika
Själva badandet kan jag ju lika gärna vara utan, vädret kan ju vara bra i februari också om man har tur..

antar att vi inte kommer att ha tillgång till hyrbil men finns ju inget som hindrar att man bekostar det själv.. San marino och Ravenna låter intressant, vill gärna ha fler tips..
Aqvakul
Normalt väder i februari är 10 - 15 grader....
Kajsa i Arvika
Landade i Rom nyårsafton 1990 och det var +20... tummenupp.gif jobbade som aupair på den tiden... suck
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon