disamjuk
2 gånger i sommar har jag haft påhälsning. De drar upp morötter. i morse var två halva rader borta. detta är inte kul. vad skall man göra för att förhindra att tjuvar tar för sig? Några idéer?
Biggan_
Fy, så trist! trostar.gif
Kanske hjälper med rörelsevakt?
Gossen Ruda
CITAT (disamjuk @ 09-09-2009, 12:17) *
2 gånger i sommar har jag haft påhälsning. De drar upp morötter. i morse var två halva rader borta. detta är inte kul. vad skall man göra för att förhindra att tjuvar tar för sig? Några idéer?

Tvåbenta eller fyrbenta? Dom förra kan man möjligen hålla på avstånd med hjälp av lampor med rörelsevakt. Inte så kul att stjäla grönsaker i strålkastarljus. Dom senare håller man borta med staket.
EsterM
Finns det någon hästhage i närheten ?
En bekant som blev av med sina morötter upptäckte att hästarnas beundrarinnor tog morötterna för att ge till sina älsklingar.
CurlySue
oj inte kul...
en granne som förra året blev av med sin lök skörd..satte upp en stor skylt vid bilvägen:
"Du som snodde våra lökar, ring 070----------, så ska du få gurkor att stoppa upp också "

I år har hon haft sin skörd ifred.
disamjuk
Tack för bra tips. det där med rörelsevakt ska jag genast kolla. Det måste vara tvåbenta tjuvar eftersom alla morötter i två halva rader har tagits, snyggt stulit med andra ord!
Ingen hästhage heller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon