Monarda
"Råkade" få med en Madonnalilja på min lökbeställning och nu läser jag på förpackningen att "Dessa plantor kan planteras på våren"!? confused.gif Ska inte löken i jorden redan nu eller har jag fattat helt fel?
Alexander-VG-zon3
den går att plantera nu.
therese.kvist
På framsidan står det sådd sep-dec på baksidan står det att det GÅR att så den på våren!
Jag blev oxå konfunderad!!!
renate
Det blev jag med,nu leter jag efter planteringsråd för madonnaliljor.Jag ska plantera min i kruka.
Alexander-VG-zon3
ska man ha dom på friland i marken så plantera dom nu, så dom hinner rota sig innan vintern. svårare än så är det inte. om det nu är lökar det gäller.

dom vill stå grunt i lucker jord.
renate
CITAT (flaxss @ 27-09-2009, 16:32) *
ska man ha dom på friland i marken så plantera dom nu, så dom hinner rota sig innan vintern. svårare än så är det inte. om det nu är lökar det gäller.

dom vill stå grunt i lucker jord.

Tack flaxss,detta blir sista försöket med madonnalilja den får bo i en kruka som jag gräver ner i växthuset senare när höstrusket är här på allvar,nu får den står ute.
Alexander-VG-zon3
har du den i kruka borde det väl annars gå bra att övervintra den inne kallt men frostfritt, om man nu bor där dom har svårt att klara vintern.
Crazy4Flowers
Om jag inte har fel så är Madonnaliljan den enda dom vill bo vid ytan, någon som är säker? Jag har planterat min fel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon