|
anne-li i olofstorp
09-09-2009, 19:57
Tänker på inledningen av dagen: Ramlade ut i uterummet för "vakna-ciggisen" kl 06,00; satte mig som vanligt i skräddarställning i soffan, och efter en cigg, stack jag fötterna i tofflorna, kände att jag trampat på något och tänkte"snig...el" urrrk! in fixa mackor o frukost, ducha och efter att ha ätit ut igen med maskaran i högsta hugg, då hade det ljusnat så jag såg vad jag trampade i en halvtimma tidigare; en död mus. jag skall inte beskriva hur det kändes eller hur musen såg ut, men jag har en svag illamående känsla även nu 13 tim senare....... J-a katter..... (inte mina, dom var inne!!!!!!!)
Snöflinga
09-09-2009, 20:20
anne-li i olofstorp
09-09-2009, 20:21
Ja! Precis så!
Men det var nog dina katter som presenten var avsedd för.... Du får sluta upp med att klampa omkring i katternas kärleksgåvor!
ninnisky
09-09-2009, 20:50
död mus är bättre än levande snigel - jag vet när barnen var små hade de lagt en snigel i mina trätofflor för att se hur jag skulle reagera - de har fått förlåtelse nu efter 30 år... tror jag - men det satt långt inne.
anne-li i olofstorp
09-09-2009, 20:52
CITAT (MariaS @ 09-09-2009, 21:47)  Men det var nog dina katter som presenten var avsedd för.... Du får sluta upp med att klampa omkring i katternas kärleksgåvor! Är nog medveten om detta, men på en kamouflagefärgad matta (leopardmönstrad!) så var det svårt att kl 06,00, och med mina ögon se något..... alltså, kan dom inte lägga sina gåvor på något ställe där doom syns....????? Odjur!!!!!
Myosotis
10-09-2009, 07:15
 !
Biggan_
10-09-2009, 10:28
 ( Undrar hur högt du skrek!)
Pappas kisse tar in åkersork (model stor!), lägger dem på mattan bredvid sängen (där man sätter ner fötterna) och öppnar dem.
Chamomille
10-09-2009, 14:21
 Apperåpå äckel. När jag skulle dricka vatten härom natten så låg det en tvestjärt i glaset  Så kan det vara när man bor på landet.
CITAT (Chamomille @ 10-09-2009, 15:21)   Apperåpå äckel. När jag skulle dricka vatten härom natten så låg det en tvestjärt i glaset  Så kan det vara när man bor på landet.  Tvestjärtar råkar vara det enda kryp jag får panik av. Jag HATAR dom!!!!
Chamomille
10-09-2009, 16:19
CITAT (Miro @ 10-09-2009, 17:14)   Tvestjärtar råkar vara det enda kryp jag får panik av. Jag HATAR dom!!!! Jo tack det samma. Burr. Och jag fick den i munnen....
CITAT (anne-li i olofstorp @ 09-09-2009, 20:57)  Tänker på inledningen av dagen: Ramlade ut i uterummet för "vakna-ciggisen" kl 06,00; satte mig som vanligt i skräddarställning i soffan, och efter en cigg, stack jag fötterna i tofflorna, kände att jag trampat på något och tänkte"snig...el" urrrk! in fixa mackor o frukost, ducha och efter att ha ätit ut igen med maskaran i högsta hugg, då hade det ljusnat så jag såg vad jag trampade i en halvtimma tidigare; en död mus. jag skall inte beskriva hur det kändes eller hur musen såg ut, men jag har en svag illamående känsla även nu 13 tim senare....... J-a katter..... (inte mina, dom var inne!!!!!!!)  Kan inte låta bli att fnissa lite. Kom plötsligt ihåg när svärfar gick omkring med en död mus i ena skon en hel dag. När han tog av sej skon trodde han att han gjort illa tårna.
anne-li i olofstorp
10-09-2009, 19:37
Jooo jag tror jag hämtat mig idag!  kan t o m fnissa lite över det! Meeeeeeen ! så kom det en ny halva igår kväll....... (mus alltså, en bakre hälft) Alltså, i mitt uterum Och nej jag skrek inte! en enda gång har jag varit Laura-aktig, och det var när mitt x skulle fånga en levande mus och slänga ut, och jag stod i bikini och såg mush...et komma farande mot mig, då for jag baklänges upp i soffan och skrek Annars är jag rätt hårdhudad. Det måste man vara som ensamstående i hus och med 3 egna katter och två av grannens!!!  CITAT (MariaS @ 09-09-2009, 21:47)  Men det var nog dina katter som presenten var avsedd för.... Du får sluta upp med att klampa omkring i katternas kärleksgåvor! Du. MariaS jag såg det nog mer som att någon tog in den och sa: Kan jag få den här Well done, please!
CITAT (anne-li i olofstorp @ 10-09-2009, 20:37)  Du. MariaS jag såg det nog mer som att någon tog in den och sa: Kan jag få den här Well done, please!  ...mörad kanske
Min katt tog in en mus två dagar innan vi skulle ha husvisning,hörde honom rumstera om i trappen på kvällen innan men trodde det va leksaksmusen  kvällen efter !alltså kvällen innan husvisningen sat gubben och jag och tittade på TV när jag såg något i ögonvrån som kilade in under soffbordet  då slog det mig att det va nog en riktig mus han hade in kvällen innan  Ja så gubben och jag fick ge oss ut på musjakt kl:2300 på kvällen,vi fick ut den genom ytterdörren till sist,men det hade just varit snyggt om en mus kommit och kutat över golvet på husvisningen  undrar om vi fått sålt då ?  Sen vi flyttade ut på landet har katten inte tagit in en enda mus !
CITAT (Motti @ 10-09-2009, 23:26)  Min katt tog in en mus två dagar innan vi skulle ha husvisning,hörde honom rumstera om i trappen på kvällen innan men trodde det va leksaksmusen  kvällen efter !alltså kvällen innan husvisningen sat gubben och jag och tittade på TV när jag såg något i ögonvrån som kilade in under soffbordet  då slog det mig att det va nog en riktig mus han hade in kvällen innan  Ja så gubben och jag fick ge oss ut på musjakt kl:2300 på kvällen,vi fick ut den genom ytterdörren till sist,men det hade just varit snyggt om en mus kommit och kutat över golvet på husvisningen  undrar om vi fått sålt då ?  Sen vi flyttade ut på landet har katten inte tagit in en enda mus ! ...ja man ska väl roa sig in i det sista och spara på godsakerna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|