Full version: urrrrrk
anne-li i olofstorp
Tänker på inledningen av dagen: Ramlade ut i uterummet för "vakna-ciggisen" kl 06,00; satte mig som vanligt i skräddarställning i soffan, och efter en cigg, stack jag fötterna i tofflorna, kände att jag trampat på något och tänkte"snig...el" urrrk! in fixa mackor o frukost, ducha och efter att ha ätit ut igen med maskaran i högsta hugg, då hade det ljusnat så jag såg vad jag trampade i en halvtimma tidigare; en död mus. jag skall inte beskriva hur det kändes eller hur musen såg ut, men jag har en svag illamående känsla även nu 13 tim senare....... J-a katter..... (inte mina, dom var inne!!!!!!!)
Snöflinga
fear.gif sick.gif
anne-li i olofstorp
Ja! Precis så!
MariaS
Men det var nog dina katter som presenten var avsedd för.... Du får sluta upp med att klampa omkring i katternas kärleksgåvor!
ninnisky
död mus är bättre än levande snigel - jag vet sick.gif

när barnen var små hade de lagt en snigel i mina trätofflor för att se hur jag skulle reagera - de har fått
förlåtelse nu efter 30 år... tror jag - men det satt långt inne.
anne-li i olofstorp
CITAT (MariaS @ 09-09-2009, 21:47) *
Men det var nog dina katter som presenten var avsedd för.... Du får sluta upp med att klampa omkring i katternas kärleksgåvor!

Är nog medveten om detta, men på en kamouflagefärgad matta (leopardmönstrad!) så var det svårt att kl 06,00, och med mina ögon se något.....
alltså, kan dom inte lägga sina gåvor på något ställe där doom syns....?????
Odjur!!!!!
pejori
Sorry Anne-li, men jag kan inte låta bli... rotfl.gif rotfl.gif
Visst är det underbart med djurlivet i all sin nakenhet och brutallitet. giggle.gif giggle.gif
Myosotis
sick.gif !
Biggan_
fear.gif ( Undrar hur högt du skrek!) giggle.gif
Miro
Pappas kisse tar in åkersork (model stor!), lägger dem på mattan bredvid sängen (där man sätter ner fötterna) och öppnar dem. rolleyes.gif
Chamomille
sick.gif Apperåpå äckel. När jag skulle dricka vatten härom natten så låg det en tvestjärt i glaset sick.gif Så kan det vara när man bor på landet.
Miro
CITAT (Chamomille @ 10-09-2009, 15:21) *
sick.gif Apperåpå äckel. När jag skulle dricka vatten härom natten så låg det en tvestjärt i glaset sick.gif Så kan det vara när man bor på landet.

-fear-.gif Tvestjärtar råkar vara det enda kryp jag får panik av. Jag HATAR dom!!!!
Chamomille
CITAT (Miro @ 10-09-2009, 17:14) *
-fear-.gif Tvestjärtar råkar vara det enda kryp jag får panik av. Jag HATAR dom!!!!

Jo tack det samma. Burr. Och jag fick den i munnen.... sick.gif
ylvahi
CITAT (anne-li i olofstorp @ 09-09-2009, 20:57) *
Tänker på inledningen av dagen: Ramlade ut i uterummet för "vakna-ciggisen" kl 06,00; satte mig som vanligt i skräddarställning i soffan, och efter en cigg, stack jag fötterna i tofflorna, kände att jag trampat på något och tänkte"snig...el" urrrk! in fixa mackor o frukost, ducha och efter att ha ätit ut igen med maskaran i högsta hugg, då hade det ljusnat så jag såg vad jag trampade i en halvtimma tidigare; en död mus. jag skall inte beskriva hur det kändes eller hur musen såg ut, men jag har en svag illamående känsla även nu 13 tim senare....... J-a katter..... (inte mina, dom var inne!!!!!!!)

rotfl.gif Kan inte låta bli att fnissa lite. Kom plötsligt ihåg när svärfar gick omkring med en död mus i ena skon en hel dag. När han tog av sej skon trodde han att han gjort illa tårna. rotfl.gif
anne-li i olofstorp
Jooo jag tror jag hämtat mig idag! sweatingbullets.gif kan t o m fnissa lite över det! giggle.gif
Meeeeeeen ! så kom det en ny halva igår kväll....... (mus alltså, en bakre hälft)
Alltså, i mitt uterum ranting.gif

Och nej jag skrek inte! en enda gång har jag varit Laura-aktig, och det var när mitt x skulle fånga en levande mus och slänga ut, och jag stod i bikini och såg mush...et komma farande mot mig, då for jag baklänges upp i soffan och skrek rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Annars är jag rätt hårdhudad. Det måste man vara som ensamstående i hus och med 3 egna katter och två av grannens!!! coolgleam.gif

CITAT (MariaS @ 09-09-2009, 21:47) *

Du. MariaS jag såg det nog mer som att någon tog in den och sa: Kan jag få den här Well done, please! crazy.gif
MariaS
CITAT (anne-li i olofstorp @ 10-09-2009, 20:37) *
Du. MariaS jag såg det nog mer som att någon tog in den och sa: Kan jag få den här Well done, please! crazy.gif

...mörad kanske whistling.gif
Motti
Min katt tog in en mus två dagar innan vi skulle ha husvisning,hörde honom rumstera om i trappen på kvällen innan men trodde det va leksaksmusen confused.gif kvällen efter !alltså kvällen innan husvisningen sat gubben och jag och tittade på TV när jag såg något i ögonvrån som kilade in under soffbordet -fear-.gif då slog det mig att det va nog en riktig mus han hade in kvällen innan wacko.gif Ja så gubben och jag fick ge oss ut på musjakt kl:2300 på kvällen,vi fick ut den genom ytterdörren till sist,men det hade just varit snyggt om en mus kommit och kutat över golvet på husvisningen crazy.gif undrar om vi fått sålt då ? confused.gif Sen vi flyttade ut på landet har katten inte tagit in en enda mus !
MariaS
CITAT (Motti @ 10-09-2009, 23:26) *
Min katt tog in en mus två dagar innan vi skulle ha husvisning,hörde honom rumstera om i trappen på kvällen innan men trodde det va leksaksmusen confused.gif kvällen efter !alltså kvällen innan husvisningen sat gubben och jag och tittade på TV när jag såg något i ögonvrån som kilade in under soffbordet -fear-.gif då slog det mig att det va nog en riktig mus han hade in kvällen innan wacko.gif Ja så gubben och jag fick ge oss ut på musjakt kl:2300 på kvällen,vi fick ut den genom ytterdörren till sist,men det hade just varit snyggt om en mus kommit och kutat över golvet på husvisningen crazy.gif undrar om vi fått sålt då ? confused.gif Sen vi flyttade ut på landet har katten inte tagit in en enda mus !

...ja man ska väl roa sig in i det sista och spara på godsakerna giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon