Virgo
Denna bild tog jag idag på en intressant växt.
Kan nån gissa vad det är?
Luftlök vet ju alla vad det är, men det är det inte.

Ina
Triffider? biggrin.gif

Ser ut som en mycket gammal och mycket bortglömd sättpotatis... huh.gif smile.gif
Susanne i Linköping
Nästan precis så där såg mina pyttesmå (som hasselnötter) bortglömda blå kongo-potatisar ut i våras. Det blev en underlig potatissättning, själva potatisarna hade skrumpnat ihop och nästan helt försvunnit, medan groddarna var ca 20 cm. Men potatis blev det! smile.gif

Men de där konstiga knölarna känner jag inte igen. Är det inte potatis ändå? Potatislök? Lökpotatis?
Ina
Mycket bortglömd jordärtsskocka!!!! Eller.... blink.gif
Tesa
Jag gissar vilt på en bortglömd jordärtskocka, en liten del påminde om en sån...
Virgo
CITAT (Ina @ 11-11-2003, 23:35)
Ser ut som en mycket gammal och mycket bortglömd sättpotatis... huh.gif  :)

Det är potatis, ingen bortglömd sättpotatis men väl en av potatisarna från affären och som jag glömde sätta ner i marken.
Antingen bintje eller asterix är det. Ska nog plantera dom jag har kvar och ge lite näring, så kanske det blir "färskpotatis" till nyår!
Ina
Ah, jag hade missat att du gett oss lösningen på gåtan!
Så det var potatis i alla fall! Jag tyckte vi en andra titt att groddarna var väl lila, men det kanske får sin förklaring om det är Asterix - den är ju rätt färgglad i sej själv... rolleyes.gif
Alexandra
Hu vad läskig den såg ut - som en luden jättespindel! Brrrrrrrr.......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon