pelle_h
Jag är på jakt efter cylinderklippare men inte de som klipper 40 cm jag vill ha bredare, har hittat dem i USA men lite långt att åka.
Alltså vanlig handjagare men som klipper bredare än 40cm, någon som vet????
Skall bygga en häst dragen park klippare.

KURT
På golfbanor har jag sett varianter där de har flera cylinerklippare kopplade bredvid varandra, och drar detta med någon form av traktor.
Ralf
När jag ett tag funderade på cylinderklippare lärde jag mig det engelska ordet "Reel mower" och det tyska ordet Spindelmäher för cylinderklippare så surfade jag runt ett tag o funderade på att köpa en bensindriven cylinderklippare. Hur som helst verkade dom ha hur mkt som helst av olika maskiner i England men även i Tyskland. kolla runt lite på nät där så kanske du hittar något du söker!
Peo-Eskimo
om du skall ha nått hästdraget - kan du inte köra en slåtter? Är kravet att det skall bli välklippt som med en cylinderklippare? Kam man i sådana fall låta hästen gå på gräset?

Gamla häsdragna slåttrar står i varenda lada from skåne till haparanda. Så det borde vara rätt lätt att få tag på nått till rimligt pris (läs gratis... wink.gif )

Mvh

Peo
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon