Monarda
En katt som har sitt hem i närheten har plötsligt fattat tycke för vår trädgård och hälsar på varje dag. Något som vår gamle Basse inte gillar. Till en början slogs dom ranting.gif men tycks nu ha nått en nivå där dom går undan för varandra. Den Randige, som också är en kastrerad hankatt, står på god fot med mig och idag när vi gosade lite fick Bassen syn på oss. Det blev ingen konfrontation men Bassen gav onda ögat, såg det ut som.
[attachment=41875:P9110613a.jpg]

Den Randige myser på grannens grusgång.

[attachment=41876:P9110609a.jpg]

I min roll som medlare vet jag inte om man törs hoppas på att Bassen delar med sig av reviret så småningom.

Grå
Det får du inte. Blir de sams så blir de, på sina egna villkor.
MariaS
Håller med Grå! Katterna kommer sköta det där själva.
zaaritha
Spruta feromoner--heter det så?
MariaS
CITAT (zaaritha @ 11-09-2009, 20:39) *
Spruta feromoner--heter det så?

Hjälper tyvärr inte på kastrerade katter, då handlar reviret om något helt annat än könsdofterna (som feromonerna är)
Motti
Jag tror de löser det själva,här i byn har vi flera kastrater och de slås aldrig ,min egen är kastrerad också och vi har aldrig haft några riktiga konfrontaioner emelln de kastrerade hankatterna,jag tror de bara respektera varan men inte mer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon