Full version: idol 2009
andersen
Idol
Motti
Himmla kul "lur "tycker jag !man satt och undrade va som hände så vi blev nog lurade alla som såg Idol laugh.gif Dom va himmla bra i alla fall tummenupp.gif
blomkronan
Killarna- juryn 1-0 rotfl.gif
Om inte dom killarna dyker upp i ett annat program, så blir jag förvånad wink.gif
någon måste ha "upptäckt" dom...
Grå
CITAT (blomkronan @ 12-09-2009, 08:16) *
Om inte dom killarna dyker upp i ett annat program, så blir jag förvånad wink.gif
någon måste ha "upptäckt" dom...

rotfl.gif Självklart har de en plats framför kameran. Vad är det "Filip&Fredrik" eller vad de heter brukar göra? Är inte de värdar för olika begivenheter? De går väl snart i pension, gör de inte? wink.gif
pejori
CITAT (Motti @ 11-09-2009, 23:40) *
Himmla kul "lur "tycker jag !man satt och undrade va som hände så vi blev nog lurade alla som såg Idol laugh.gif Dom va himmla bra i alla fall tummenupp.gif

Duktiga killar.
Dom lär vi få se fler gånger. tummenupp.gif
Farbror Blå
Jag blir bara förvånad över att ni ser sån skit?
pejori
CITAT (Farbror Blå @ 12-09-2009, 11:15) *

Man kan ju ha behov av olika saker i livet farbror blå.
Det du tittar på, behöver inte vara bättre eller sämre än andras tv-val.

Sluta att vara så fördömmande, bara för att andra inte gör samma val som du gör. rolleyes.gif
Tobb
Helsköna tongue.gif

Det är skönt att det finns kvar någon kvalitet på svensk tv... wink.gif
pejori
Med tanke på tittarsiffrorna, behövs sådana här program. dunno.gif
Den här killen ger mej rysningar över hela kroppen. bravo.gif bravo.gif

http://www.youtube.com/watch?v=E5f3tUBMO30
andersen

Då tycker jag att du skall titta på det här..fruktansvärt bra
Berith
Kul att det startades en tråd om Idol 2009. Missade senaste avsnittet, antar att den här Calle var med där?

Där kan dom ha hittat vinnaren, om han klarar andra stilar också. bravo.gif

Annars tycker jag inte att dom brukar hitta så värst mycket att hurra för... Eller så är det bara att vi inte får se dom, dom kanske inte kommer så långt som till visning i TV. Gamla juryn fann ju en hel drös med guldkorn, såna som fortfarande finns med idag men från i fjol vet jag ingen mer än vinnaren Kevin Borg. Nån som finns med idag som jag glömmer bort?
pejori
CITAT (Berith @ 12-09-2009, 11:56) *
Kul att det startades en tråd om Idol 2009. Missade senaste avsnittet, antar att den här Calle var med där?

Där kan dom ha hittat vinnaren, om han klarar andra stilar också. bravo.gif

Annars tycker jag inte att dom brukar hitta så värst mycket att hurra för... Eller så är det bara att vi inte får se dom, dom kanske inte kommer så långt som till visning i TV. Gamla juryn fann ju en hel drös med guldkorn, såna som fortfarande finns med idag men från i fjol vet jag ingen mer än vinnaren Kevin Borg. Nån som finns med idag som jag glömmer bort?

Det är Calle jag länkar till. tummenupp.gif
Så duktig han är, hoppas han går långt.
En annan som också är bra är Jon Sindenius. bravo.gif
Calypso_bulbosa
angel_not.gif Vilken tur,att detta forum har dessa självutnämnda bedömare.Så att alla vi andra vilsna,kan få hjälp med vad som är sevärt eller inte. sleep.gif

(Tar för givet,att ironin syns... rolleyes.gif )

Edit:Missade att citera,men framgår nog ändå. wink.gif
Alba
CITAT (andersen @ 12-09-2009, 11:45) *
Då tycker jag att du skall titta på det här..fruktansvärt bra

Wow....eftersom jag inte följer Idol (beror inte på att jag inte gillar det) har jag inte sett detta. Hur gick det för henne i fjol ?
Piccante

Då har väl jag väldigt billig och vulgär smak, men jag ser på Idol för det ger mig förströelse och jag tycker det är kul att se alla talanger som finns. Sen söker jag mina intellektuella och kulturella stimulans på andra ställen i TV-tablåerna.
Gillan
Jag har väl antagligen också ganska billig och vulgär smak, men lika väl som jag gillar "Idol", så gillar jag en massa annat också, tex nyheter, dokumentärer osv....................det ena måste väl inte utestänga det andra tummenupp.gif ....................för övrigt så håller jag med om att Calle och Jon är lite outstanding...................wow vilka killar wub.gif .....................fast i ärlighetens namn så finns det faktiskt ett par tjejer som lätt tar hem segern också tummenupp.gif
pejori
CITAT (Gillan @ 13-09-2009, 01:15) *
Jag har väl antagligen också ganska billig och vulgär smak, men lika väl som jag gillar "Idol", så gillar jag en massa annat också, tex nyheter, dokumentärer osv....................det ena måste väl inte utestänga det andra tummenupp.gif ....................för övrigt så håller jag med om att Calle och Jon är lite outstanding...................wow vilka killar wub.gif .....................fast i ärlighetens namn så finns det faktiskt ett par tjejer som lätt tar hem segern också tummenupp.gif

Min smak är som restens, nämligen billig. giggle.gif
Nu har jag iofs. inte sett årets omgång, så det är dessa killarna jag hittills vet. flirting.gif
Ska kolla på programmet när uttagningen är klar och dom bästa är kvar. tummenupp.gif

Har lite svårt för pajasarna som tror dom kan sjunga coolgleam.gif
pejori
CITAT (Gillan @ 13-09-2009, 01:15) *

Efter ett par timmars kvalitettid med barnbarn, har jag nu sett veckans avsnitt. tummenupp.gif
Säger bara: vilka sångröster!!!! bravo.gif bravo.gif
Det lär bli en tuff omgång iår yes.gif
green
Härliga killar! Tyckte de var riktigt bra!
Motti
Pejori! Calle kommer att gå långt i den här tävlingen !vilken röst alltså rolleyes.gif man fick rysningar ! en klockren röst utan en falsk ton.Många kommer att åka nu i första tvävlingen ,tycker det va en del som skulle ha svårt för viss musik av det de bör kunna sjunga om de ska ha en bredd som blues pop tex
Tobb
Dock är uttagningarna det roligaste med idol, tycker jag sweatingbullets.gif
Motti
Och i kväll då ?vilka puckon det finns giggle.gif men man kan inte säga annat än att de har självförtoende eller ?annars är de total havererade ju !man har väl lite självbevarelse drifft ,man vet väl som normal människa om man KAN sjunga eller inte confused.gif Men i kväll fanns det ett par riktiga pärlor smiley_small_hug.gif hon med elpianot och hon de körde samtidigt, plus sista killen som snackade så man inte förstog ett ord !men sjunga kunde han rolleyes.gif tummenupp.gif Men all sin da !kärringen som va 52 !hon hade väl inte alla hemma giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Tobb @ 15-09-2009, 11:29) *
Dock är uttagningarna det roligaste med idol, tycker jag sweatingbullets.gif

instämmer! yes.gif

CITAT (Motti @ 15-09-2009, 21:05) *
Men all sin da !kärringen som va 52 !hon hade väl inte alla hemma giggle.gif

Även 52-åringar kan väl få ha lite skoj - vilket hon bevisligen hade....
Dessutom har många sjungit sämre...
aanderss
trevliga
Motti
Alla har väl klart för sig att Idol gäller unga människor whistling.gif inte folk över fyrtio eller ens över trettio,den kärringen hade väl inte en chans !att bara få för sig att sjunga i idol är väl bra puckat när man är 52 år!hon gjorde ju bara bort sig helt och fullt ,vem kan ta henne på allvar efter det confused.gif Jag är 56 och skulle aldrig ens tänka tanken att ens åka dit,och jag sjöng nog bättre men är absolut ingen eller inget idolämne sen måste man väl ha något slags charm eller Charisma också ! och en super röst .Tycker bara det är pinsamt när folk kommer dit och gnölar bara för !ja vet i sjutton vad de gör där confused.gif
Aqvakul
Jag tror inte att hon hade en tanke att gå vidare - hon ville bara vara med... helt OK tycker jag...
Berith
Vad konstigt att dom inte kände igen Patrik Öhlund igår... unsure.gif
Aqvakul
Det är svårt att gå vidare om man inte är ung och vacker. Men igår så fann en 37-åring nåd hos juryn. Men annan 37-åring som också var mycket duktig blev nobbad. Gissa vem som hade utseendet med sig? När Anders skulle välja bland 5 talanger i Norrland, så valde han bort två av de absolut mest musikaliska - utseendet?
Motti
Jo men det är väl tanken bakom att göra en Stjärna eller Idol de ska se bra ut eller åtminståndet ha utstrålning och carisma plus att de kan sjunga superbra att de har en speciell röst !finns ju mindre snygga människor som har en fruktansvärd utstrålning som charmar alla men till sist så är det ju rösten som ska avgöra tycker jag.Han på 37 i går va helt okej !såg inte ut att va de heller,frågan är om han håller till slutet !många kommer att ryka i den första tvävlingen när alla utagna får sjunga igen ,finns många tveksamma tycker jag.Ska bli intressant i alla fall rolleyes.gif
aanderss
ser sällan de programmet
Piccante
Idag börjar det på allvar med veckofinaler. 11 ska bli en vinnare.
Piccante
Så här långt var det inga höjdare;
Nicklas med golvmoppfrisyren var bäst hittills.
Rabih var ganska blek och tråkig.
Karolina var hemsk!
Berith
Hmm... Tittade inte igår, verkar inte ha missat så mycket alltså? Såg att Karolina var den första att åka ut. Uppfattningen om henne utan att ha sett eller hört henne igår var att hon inte var idol-typen. Kanske att hon skulle ha tackat nej redan när Bagge hittade henne?

Är det bara som jag tycker, eller hade den andra juryn lättare att hitta guldkornen bland alla sökande redan vid första testet?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon