|
andersen
11-09-2009, 22:22
Himmla kul "lur "tycker jag !man satt och undrade va som hände så vi blev nog lurade alla som såg Idol  Dom va himmla bra i alla fall
blomkronan
12-09-2009, 07:16
Killarna- juryn 1-0 Om inte dom killarna dyker upp i ett annat program, så blir jag förvånad någon måste ha "upptäckt" dom...
CITAT (blomkronan @ 12-09-2009, 08:16)  Om inte dom killarna dyker upp i ett annat program, så blir jag förvånad någon måste ha "upptäckt" dom...  Självklart har de en plats framför kameran. Vad är det "Filip&Fredrik" eller vad de heter brukar göra? Är inte de värdar för olika begivenheter? De går väl snart i pension, gör de inte?
CITAT (Motti @ 11-09-2009, 23:40)  Himmla kul "lur "tycker jag !man satt och undrade va som hände så vi blev nog lurade alla som såg Idol  Dom va himmla bra i alla fall  Duktiga killar. Dom lär vi få se fler gånger.
Farbror Blå
12-09-2009, 10:15
Jag blir bara förvånad över att ni ser sån skit?
CITAT (Farbror Blå @ 12-09-2009, 11:15)  Jag blir bara förvånad över att ni ser sån skit? Man kan ju ha behov av olika saker i livet farbror blå. Det du tittar på, behöver inte vara bättre eller sämre än andras tv-val. Sluta att vara så fördömmande, bara för att andra inte gör samma val som du gör.
Helsköna Det är skönt att det finns kvar någon kvalitet på svensk tv...
Med tanke på tittarsiffrorna, behövs sådana här program. Den här killen ger mej rysningar över hela kroppen. http://www.youtube.com/watch?v=E5f3tUBMO30
andersen
12-09-2009, 10:45
CITAT (Farbror Blå @ 12-09-2009, 11:15)  Jag blir bara förvånad över att ni ser sån skit? Då tycker jag att du skall titta på det här.. fruktansvärt bra
Kul att det startades en tråd om Idol 2009. Missade senaste avsnittet, antar att den här Calle var med där? Där kan dom ha hittat vinnaren, om han klarar andra stilar också.  Annars tycker jag inte att dom brukar hitta så värst mycket att hurra för... Eller så är det bara att vi inte får se dom, dom kanske inte kommer så långt som till visning i TV. Gamla juryn fann ju en hel drös med guldkorn, såna som fortfarande finns med idag men från i fjol vet jag ingen mer än vinnaren Kevin Borg. Nån som finns med idag som jag glömmer bort?
CITAT (Berith @ 12-09-2009, 11:56)  Kul att det startades en tråd om Idol 2009. Missade senaste avsnittet, antar att den här Calle var med där? Där kan dom ha hittat vinnaren, om han klarar andra stilar också. Annars tycker jag inte att dom brukar hitta så värst mycket att hurra för... Eller så är det bara att vi inte får se dom, dom kanske inte kommer så långt som till visning i TV. Gamla juryn fann ju en hel drös med guldkorn, såna som fortfarande finns med idag men från i fjol vet jag ingen mer än vinnaren Kevin Borg. Nån som finns med idag som jag glömmer bort? Det är Calle jag länkar till. Så duktig han är, hoppas han går långt. En annan som också är bra är Jon Sindenius.
Calypso_bulbosa
12-09-2009, 11:52
CITAT (andersen @ 12-09-2009, 11:45)  Då tycker jag att du skall titta på det här.. fruktansvärt braWow....eftersom jag inte följer Idol (beror inte på att jag inte gillar det) har jag inte sett detta. Hur gick det för henne i fjol ?
Piccante
12-09-2009, 16:42
CITAT (Farbror Blå @ 12-09-2009, 11:15)  Jag blir bara förvånad över att ni ser sån skit? Då har väl jag väldigt billig och vulgär smak, men jag ser på Idol för det ger mig förströelse och jag tycker det är kul att se alla talanger som finns. Sen söker jag mina intellektuella och kulturella stimulans på andra ställen i TV-tablåerna.
Jag har väl antagligen också ganska billig och vulgär smak, men lika väl som jag gillar "Idol", så gillar jag en massa annat också, tex nyheter, dokumentärer osv....................det ena måste väl inte utestänga det andra  ....................för övrigt så håller jag med om att Calle och Jon är lite outstanding...................wow vilka killar  .....................fast i ärlighetens namn så finns det faktiskt ett par tjejer som lätt tar hem segern också
CITAT (Gillan @ 13-09-2009, 01:15)  Jag har väl antagligen också ganska billig och vulgär smak, men lika väl som jag gillar "Idol", så gillar jag en massa annat också, tex nyheter, dokumentärer osv....................det ena måste väl inte utestänga det andra  ....................för övrigt så håller jag med om att Calle och Jon är lite outstanding...................wow vilka killar  .....................fast i ärlighetens namn så finns det faktiskt ett par tjejer som lätt tar hem segern också  Min smak är som restens, nämligen billig. Nu har jag iofs. inte sett årets omgång, så det är dessa killarna jag hittills vet. Ska kolla på programmet när uttagningen är klar och dom bästa är kvar. Har lite svårt för pajasarna som tror dom kan sjunga
CITAT (Gillan @ 13-09-2009, 01:15)  Jag har väl antagligen också ganska billig och vulgär smak, men lika väl som jag gillar "Idol", så gillar jag en massa annat också, tex nyheter, dokumentärer osv....................det ena måste väl inte utestänga det andra  ....................för övrigt så håller jag med om att Calle och Jon är lite outstanding...................wow vilka killar  .....................fast i ärlighetens namn så finns det faktiskt ett par tjejer som lätt tar hem segern också  Efter ett par timmars kvalitettid med barnbarn, har jag nu sett veckans avsnitt. Säger bara: vilka sångröster!!!! Det lär bli en tuff omgång iår
Härliga killar! Tyckte de var riktigt bra!
Pejori! Calle kommer att gå långt i den här tävlingen !vilken röst alltså  man fick rysningar ! en klockren röst utan en falsk ton.Många kommer att åka nu i första tvävlingen ,tycker det va en del som skulle ha svårt för viss musik av det de bör kunna sjunga om de ska ha en bredd som blues pop tex
Dock är uttagningarna det roligaste med idol, tycker jag
Och i kväll då ?vilka puckon det finns  men man kan inte säga annat än att de har självförtoende eller ?annars är de total havererade ju !man har väl lite självbevarelse drifft ,man vet väl som normal människa om man KAN sjunga eller inte  Men i kväll fanns det ett par riktiga pärlor  hon med elpianot och hon de körde samtidigt, plus sista killen som snackade så man inte förstog ett ord !men sjunga kunde han  Men all sin da !kärringen som va 52 !hon hade väl inte alla hemma
Aqvakul
15-09-2009, 20:08
CITAT (Tobb @ 15-09-2009, 11:29)  Dock är uttagningarna det roligaste med idol, tycker jag  instämmer! CITAT (Motti @ 15-09-2009, 21:05)  Men all sin da !kärringen som va 52 !hon hade väl inte alla hemma  Även 52-åringar kan väl få ha lite skoj - vilket hon bevisligen hade.... Dessutom har många sjungit sämre...
aanderss
15-09-2009, 20:09
trevliga
Alla har väl klart för sig att Idol gäller unga människor  inte folk över fyrtio eller ens över trettio,den kärringen hade väl inte en chans !att bara få för sig att sjunga i idol är väl bra puckat när man är 52 år!hon gjorde ju bara bort sig helt och fullt ,vem kan ta henne på allvar efter det  Jag är 56 och skulle aldrig ens tänka tanken att ens åka dit,och jag sjöng nog bättre men är absolut ingen eller inget idolämne sen måste man väl ha något slags charm eller Charisma också ! och en super röst .Tycker bara det är pinsamt när folk kommer dit och gnölar bara för !ja vet i sjutton vad de gör där
Aqvakul
15-09-2009, 20:26
Jag tror inte att hon hade en tanke att gå vidare - hon ville bara vara med... helt OK tycker jag...
Vad konstigt att dom inte kände igen Patrik Öhlund igår...
Aqvakul
17-09-2009, 09:21
Det är svårt att gå vidare om man inte är ung och vacker. Men igår så fann en 37-åring nåd hos juryn. Men annan 37-åring som också var mycket duktig blev nobbad. Gissa vem som hade utseendet med sig? När Anders skulle välja bland 5 talanger i Norrland, så valde han bort två av de absolut mest musikaliska - utseendet?
Jo men det är väl tanken bakom att göra en Stjärna eller Idol de ska se bra ut eller åtminståndet ha utstrålning och carisma plus att de kan sjunga superbra att de har en speciell röst !finns ju mindre snygga människor som har en fruktansvärd utstrålning som charmar alla men till sist så är det ju rösten som ska avgöra tycker jag.Han på 37 i går va helt okej !såg inte ut att va de heller,frågan är om han håller till slutet !många kommer att ryka i den första tvävlingen när alla utagna får sjunga igen ,finns många tveksamma tycker jag.Ska bli intressant i alla fall
aanderss
28-09-2009, 09:11
ser sällan de programmet
Piccante
09-10-2009, 19:26
Idag börjar det på allvar med veckofinaler. 11 ska bli en vinnare.
Piccante
09-10-2009, 19:43
Så här långt var det inga höjdare; Nicklas med golvmoppfrisyren var bäst hittills. Rabih var ganska blek och tråkig. Karolina var hemsk!
Hmm... Tittade inte igår, verkar inte ha missat så mycket alltså? Såg att Karolina var den första att åka ut. Uppfattningen om henne utan att ha sett eller hört henne igår var att hon inte var idol-typen. Kanske att hon skulle ha tackat nej redan när Bagge hittade henne?
Är det bara som jag tycker, eller hade den andra juryn lättare att hitta guldkornen bland alla sökande redan vid första testet?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|