Österläge
12-09-2009, 12:16
Jag går o väntar otåligt på mina lökar som jag har beställt från Odla... Tänkte att om ni skriver här när ni har fått era, så ser man hur långt ner i landet leveranserna har nått... (De levereras ju först i norr). Och så får jag ett litet hum om när jag kan förvänta mig att de kommer hit till zon 2!
inga än så länge för mig och jag bor i mellersta Bohuslän.
Ophelia
12-09-2009, 16:29
Jag har fått mina. De fanns att hämta ut den 9 september
Jag bor i Sala, Västmanland.
Jag fick mina lökar den 7:e. Tyvärr har de inte kommit ner ännu... Kanske imorgon

Jag bor i Götlaborg
Har inte fått mina än heller, i Stockholm.
jag fick mitt paket i torsdags, bor i Stockholm. Dock hade posten varit snälla nog att lägga paketet direkt i vår stora brevlåda, jag slapp alltså avi och allt det där som tar extra tid.
Jag fick mina förra fredan, bor i Uppsala.
Österläge
13-09-2009, 14:28
CITAT (jo_1 @ 12-09-2009, 19:00)

Jag fick mina lökar den 7:e. Tyvärr har de inte kommit ner ännu... Kanske imorgon

Jag bor i Götlaborg
Va, bor du i Göteborg o fick dem i måndags?

Jag bor ju oxå i Gbg... Nu blir jag konfunderad, visst brukar de väl börja skicka till dem som bor längst norrut o sen gå söderut?
Lady Hamilton
13-09-2009, 14:29
Ja vi som bor lite mer Norrut fick våra lökar för 3-4 veckor sedan
Fick mina för en vecka sen, och nu är dom i jorden!
Otålig. Vill ha dem nu. Bor i zon 3.
Mina har inte kommit,bor i Halland.
Den som väntar på något gott…..
Eftersom jag lider av ”teflonhjärna” så lyckades jag köpa några sorter på Plantagen som jag även skickat efter från Odla.
Odlas lökar var mycket större och flera av narcisslökarna hade även sidolökar.
/Anki
Ezereht
15-09-2009, 01:00
Jag har fått mina och dom är planterade
(Umeå).
Irene_L
18-09-2009, 07:22
Jag har fått mina lökar men jag förstår inte varför Olda skickar med Schenker. Nu fick jag hämta paketet på en bensinmack på andra sidan av samhället.

Förrut har jag fått hämtat på Ica posten som är mycket närmare för mig. Är det fler som upplevt det? Det var tur jag kollade min mail för det var där jag fick veta att jag hade ett paket att hämta! På min blogg läste jag att någon fick åka 7 mil. Sånt behöver dom faktiskt upplysa om innan.
Jag fick mina med posten....två paket.
/Anki
Irene_L
18-09-2009, 09:09
Vad konstigt att dom gör olika. Jag brukar alltid få hämta mina på posten så jag blev så snopen den här gången när dom skickade med Schenker. Jag hämtade ett paket.
Mina kom igår och med Schenker, som tur är så är det nära pappas jobb så han hämtar dom åt mig idag.

Fick en mail notifikation precis som du IreneL.
Jag fick mina på Coop-posten som vanligt.
Fick just ett mejl att mina lökar kommit. Nu cyklar jag och hämtar (Schenker här också).
Spännande!
Österläge
21-09-2009, 21:02
Idag fick jag mina lökar!

Ser väldigt fina ut allihop. Nu ska de bara planteras oxå...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.