tepa
Hej

Fick några skott av Rönnsumak i min ägo ikväll. Vågar jag samplantera alla i samma grop? Jag har iaf gjort det. Nära finns några björkar, men Trädgårdstryn lika nära växer bra, liksom Rönnspirean. Vad händer om alla skotten tar sig ? Ska jag isåfalll ta bort något ? Jag har nog plats för alla fem, men vågar jag låta dom växa ?

Hälsn Tepa
Huggorm
Jag skulle nog spara dom två som ser friskast ut kanske, och ta bort dom andra så småningom. Olika individer som växer alldeles inpå varandra konkurrerar väldigt mycket om näring och ljus. Att björken står nära gör ingenting, det kan till och med vara bra om den ger lite vindskydd åt rönnsumakerna. Där rönnsumaken växer vilt är den nästan ett ogräs, så den klarar sig på ganska dåliga förhållanden.
tepa
Tack Huggorm. Så ska jag göra, ta bort tre om nu alla tar sig. Dessa kan jag plantera annanstans.

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon