Peztis
De förra ägarna har hängt upp en gammal lie i en björk och de sa bara att den ska eller måste hänga där, de ville inte riktigt förklara sig närmare för min man (det var honom de visade den för och han sedan i sin tur för mig).
den har hängt där bra länge nu, själva bladet är inbäddat i björken och skaftet är i rätt dåligt skick. Men den får hänga där.

Men är det någon som vet VARFÖR de kan ha satt den där? Om det är någon gammal skrockhistoria eller så?
Piccante
vet bara att man hängde liar så förr dels för att de inte skulle ligga i solen så metallen blir för varm, det deformerar visst det mjuka stålet lättare då och den tappar skärpan och dels ska den aldrig stå eller hänga så den kan välta på folk eller man trampar på den av misstag och skär sig. Högt upp i en trädkrona är den både utom räckhåll för barn och djur och hänger skuggigt.
blomkronan
Men tänk om den blåser ner... låter ju JÄTTE konstigt att dom sa att den SKA hänga där confused.gif

Är det som Markus_H säger.... då skulle iallafall inte jag "Våga" fear.gif låta den hänga kvar... om dom har bundit fast den, så kan ju repet nu vara så dåligt, att det inte håller länge till...
Peztis
Nä, jag tror inte att det var någon praktiskt orsak bakom, mer något skrockbetonat.

Min egen fundering är att det ska jaga bort liemannen eller liknanade.

Nu hänger den ialla fall säkert eftersom den vuxit fast i björken...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon