Sussie F-Flower
Övertog ju ett gäng med växter i våras efter min X-svärmor som skulle flytta till demensboende. Växterna skulle slängas och jag hade inte hjärta att låta det gå vägen då jag visste vilken blomfantast hon var in i sista sekund då hon bodde hemma.

Den här pelargonen var bara som tre tändstickor när jag tog hand om den. Jag planterade om den i "blomjord" och den har fått sååå mycket gödsel utöver men den är ändå sååå puttinuttig.
Blommar friskt men den är ju så himla liten att jag nästan måste ha en pincett för att kunna ta bort vissna blommor och gulnande blad.

Är detta någon speciell mini-rosenpelargon? Eller vad är det för nåt?
renate
Jag har sett att det finns minipelargoner att köper precis som de små St paulior.Din pelargon ska säkert vara så,den är köpt som minipelagon.
ingrids
Alltså, det finns pelargoner som förbli pyttiga och jag har en själv, köpt på trädgårdmässan för säkert fyra år sedan av "pelargonmannenn". Typiskt nog en av dem som inte har namnlappen kvar och jag minns knappt alls vad han berättade. Den är kanske 15 cm hög om den sträcker sig och jag TROR att den inte ska vintervila även om jag kan blanda ihop den instruktionen med någon av vildisarna. (Numer sparar jag alla lappar, men det är så dags)
Sussie F-Flower
Tack Renate och Ingrid för era svar! kompiskram.gif kompiskram.gif

Ok, då finns det alltså "småväxande" pelargoner... Ja, den är nog inte högre än ca 15 cm den här heller...
Ett tag trodde jag nästan att det var fel på gödningen... laugh.gif
Det kan ju vara bra och enkelt att ha några småväxande växter också som inte tar så stor plats i fönstren. Den här kommer att få stå i köket, i söderfönster, under vintern. Den har ju väldigt söta små blommor, tycker jag.

thanks.gif
Anki på Öland
Finns både Dvärgpelargoner, Miniatyrer och Microminiatyrer! Så det finns ganska mång småsorter:
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon