Full version: Min älskade Ruffe..
diva&hero
Idag tog vi det stora och svåra beslutet.
Min allra första egna hund fick somna in efter över 14 år som våran familjemedlem. Nu finns han kvar i våra hjärtan.
Han har bott hos min mamma sen jag flyttade hemifrån, hon tyckte att det skulle bli för tomt utan oss båda så han fick bo kvar där.
Sista tiden var han döv och nästan blind. Nu sista veckan så blev han helt enkelt blivit sämre, så då tog vi det beslutet som vi lovat varann. Han skulle inte lida, och det behövde han inte heller.
Det värsta var att han alltid var så glad och så även idag.. Vilket gjorde det hela svårare.
Men nu är han i hund himmelen och har det bra, men det känns inte mycket bättre för det. Har nog aldrig gråtit så mycket som idag.

Till dig min lilla Ruffe, matte och mamma och "husse", Diva och Hero saknar dig oerhört mycket! Sov så gott!
Aqvakul
trostar.gif Visst är det hemskt att mista en kär vän!
Christina i Taxinge~
Ojojoj.........nu gråter jag med dig!

Och du vet likaväl som jag att det finns inget man kan säga egentligen - vet bara att vi är många som varit i situationen och vet precis hur det känns!

trostar.gif kompiskram.gif trostar.gif kompiskram.gif kompiskram.gif
Monaxe
Finns inga ord som kan trösta...Vet så väl hur du mår, lider med dej.

Tröstekram från mej!
Biggan_
trostar.gif

Det är så sorgligt när man måste ta det beslutet!
Tänker på dej! smiley_small_hug.gif

Irene_L
Skickar en tröstkram trostar.gif Jag vet precis hur det är!
russin
Jag beklagar sorgen. Det är hemskt mista en kär fyrfota-vän rose.gif
blomkronan
trostar.gif Den dagen... vill man inte ska komma, men det gör den tillslut.
Men du har alla minnen kvar och Ruffe kommer alltid vara med dig i ditt hjärta trostar.gif
Snöflinga
Känner med dig och beklagar verkligen trostar.gif Det är alltid så sorgset när en familjemedlem går bort men du får tänka på att han haft ett bra hundliv och minnas alla roliga stunder ni haft tillsammans smiley_small_hug.gif
Meriona
Naturligtvis ett rätt beslut, men lika sorgligt för det!
trostar.gif trostar.gif
zissi
trostar.gif Ja, det är ett av de svåraste besluten man tvingas ta som djurägare.

Det är tre år sedan vi var med om det sist och jag hoppas det dröjer länge, länge tills nästa....

smiley_small_hug.gif
Sussie F-Flower
Varma tröstekramar från mig med... trostar.gif trostar.gif trostar.gif
Det är tungt att måsta ta bort en älskad hund men man får trösta sig själv med att man gjort det för deras egen skull och deras eget bästa...
Kram igen! trostar.gif

(Jag visste inte att du hade en springer, också... wub.gif )
Boxer
smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
diva&hero
Tack, tack & tack för alla värmande inlägg! blush.gif
Ibland måste man lätta sitt hjärta för utomstående..
Idag känns det bättre, gråter iaf inte så fort jag tänker på Ruffe även om det känns..

Det jobbigaste är att jag tänker på hur allt gick tillväga, rummet med ett tänt ljus, när han slutade att andas, hur vi lämnade honom där.. -cry-.gif Tankarna bara snurrar no.gif
Ögonen var ömma och huvudet värkte när jag kom till jobbet i morse. Såg inte klok ut, men stod inte ut med att vara hemma bara.
Om en-två veckor så får vi hämta askan, det känns jätteviktigt för mig att få hem den.

Har fått några dumma kommentarer av folk som inte har hjärta(känns det som), typ att mamma måste känna sig mer ledsen bara för att han bodde hos henne, det är väl klart att hon är ledsen och jag med,men det är väl ingen tävling...? Min mamma skulle vara precis lika fördärvad om det gällde Diva eller Hero(som bor här hemma). Vi träffas så mycket, är som en stor familj tillsammans.
Och en sa till mamma att det var det bästa beslutet som hon nånsin gjort,sen skrattade han. Skitkul..
Dom menar det säkert inte på det sättet, men kan man inte säga nåt snällt så behöver man inte säga nåt alls. Är ju lite extra känslig också vid såna här tillfällen.

Vi bara saknar honom så himla mycket!!!
Meriona
Ingen människa har rätt att ifrågasätta eller gradera någon annars sorg. Vilka ynkryggar! mad.gif

Sen finns det okänsliga människor "från födsel och ohejdad vana", du anar inte om hur många historier om råttfällor och dylikt som jag fått höra under åren. Ibland härdar man ut och ibland ber man bara folk fara och flyga. rtfm.gif

trostar.gif
renate
Jag förstår hur du känner,har varit med om samma situation för drygt 2 år sedan då min älskade Olivia fick somnar in.Skickar en stor tröstekram till dig. smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Kajsa i Arvika
Säkert gjorde ni det rätta men inte lättare för det! Tröstekramar från mej och Belsebub smiley_small_hug.gif
zaaritha
Känner verkligen med dej--känns inte alls länge se´n--vi avlivade Tessi!
Så´nt är alltid väldigt jobbigt o sorgligt!
Bamsekram
M-B
Wilmer
smiley_small_hug.gif Från mig med, förstår verkligen att man kan sörja sina fyrfota vänner trostar.gif
pejori
Visst kan man sörja sin fyrfoting... trostar.gif
Många är dom fyrfotingar, som lämnat mej i stor sorg och saknad. unsure.gif
Den som aldrig har haft en kärlek till ett djur, eller aldrig har upplevt en förlust av ett älskat djur, kan aldrig förstå. crying.gif

Vet hur det känns och lider med dig. trostar.gif smiley_small_hug.gif
diva&hero
Igår hämtade jag askan efter Ruffe hos veterinären. Blev sorg igen, nu känns det verkligen att han finns inte längre.. sad.gif
Nu ska vi bara bestämma oss för vad vi ska göra med askan.
DragonLady
Många Tröstekramar till dig trostar.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon