Full version: klätterrosor
oliv
Jag läste just på Austins sida och funderade på bilderna på klätterrosor som blommade ända från basen.

"To grow an English Rose as a climber, simply fan out the stems and tie them loosely into place. The closer the stems are to horizontal, the more flowering shoots they will produce. " citat från Austins sida.

Det började jag faktiskt med för några dagar sedan när New Dawn hade skjutit långa skott nerifrån. Men jag ska tänka på detta framöver, har mest försökt detta på buskrosor.
oliv
På båge tycker jag det är särskilt svårt att lyckas med blomning hela vägen ner. (Med vissa undantag, som min Lykkefund som lyckas alldeles av sig själv tummenupp.gif ).

klätterros på båge
Kajsa
Har nog ingen så där tjusig klätterros som blommar nerifrån, tycker alla blir grova och kala nertill med åren. Kanske att Myskrosorna Trier och Ghislaine de Feligonde blommar mer nertill här när jag tänker efter, dom har många sirliga, tunna grenar i hela rosen.
Min Lykkefund är så liten än men den blommar nog också över hela.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon