Monarda
Fick mina nya clematisar levererade idag. bravo.gif Alba Luxurians, Maria Cornelia och I am Red Robin. Speciellt den sista hyser jag stora förhoppningar om, den har så jätteläckra röda knoppar. Nu har jag aldrig planterat clematis så här sent på året, hoppas det funkar. Hur gör man med benmjölet, ska jag vänta med det till våren?
oliv
Sökte på benmjöl + klematis:

planteing + gödsel klematis på AoT (se "plantera klematis" längst ner)

Har själv missat benmjölet wacko.gif , men sedan läste jag också om att ge en liter hönsgödsel per planta på våren (i alla fall storblommiga), låter mycket men det ska provas... giggle.gif hönsgödsel litervis (läs även första kommentaren i länken ovan)
Monarda
Tack för tipsen! Där fanns mycket intressant att läsa och i Önskebrunnens sortiment hittade jag en clematis jag länge letat efter. tummenupp.gif
Bassam
Hej

Man ska ge tidigt blommade växter och lök Benmjöl på hösten, men man ska ge växter som blomma på sommar och efter på våren.

H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon