maxa
Min Ancho chili får svartaktiga gröna blad, undrar om detta är normalt eller om den dragit på sig någon sjuka.
Den vissnar inte så det är ingen vissnesjuka men alla plantor får dessa konstiga blad (en del är dock helt gröna).

Undrande
Maria som provar på chiliodling (Anaheim och Ancho - Anaheim ger bra med frukt och verkar lättodlad).
Platinum
Nu vet jag inte om det skiljer sig mellan olika varianter av ancho, den som står i mitten av dessa tre är en ancho mulato och den har inte svartaktiga blad utan den har blad som är väldigt lika paprikans (de två som står på dess sidor).
maxa
CITAT (Platinum @ 16-09-2009, 22:43) *
Nu vet jag inte om det skiljer sig mellan olika varianter av ancho, den som står i mitten av dessa tre är en ancho mulato och den har inte svartaktiga blad utan den har blad som är väldigt lika paprikans (de två som står på dess sidor).

Ser ut som min, troligen har jag fått något som angriper bladen. Ska genast plantera om och se till att varje blad med något svartaktigt på tas bort. Kanske bättre att ha dom i växthus eller uterum. Ska övervintra mina plantor hos svärmor (hon blir nog glad över alla växter jag överöser henne med).

Tack för svaret.

Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon