Full version: Lite rosfrossa.
renate
Det finns en hel del rosor som blommar här hos mig,inte så överdådigt men man uppskattar det som blommar.
[attachment=42103:2009_09_...__Large_.JPG] Hansa med rudbeckior
[attachment=42099:2009_09_...__Large_.JPG] Leanders sista blomma
[attachment=42098:2009_09_...__Large_.JPG] Blanche Double de Coubert
[attachment=42101:2009_09_...__Large_.JPG] Ghislaine de Feligonde
[attachment=42100:2009_09_...__Large_.JPG] Stanwell Perpetual
[attachment=42102:2009_09_...__Large_.JPG] Astrid Lindgren
Thé
Fina bilder, fast lite snurrigt med namnen smile.gif
Kajsa
Jo det har varit vackert väder en bra tid nu och man gläds åt det som blommar. Jag har en ny höstsolros som gör mig väldigt glad nu. Rudbeckia " Goldsturm " som du har på första bilden är ljuvlig vid denna tid och alla rosor givetvis. Har delat perenner, grävt ner lökar, varit på höstrea och köpt 14 nya perenner på Bo Grönt för halva priset och väntar på lite rosor från Rosenposten i månadsskiftet, det är en härlig tid nu !
renate
CITAT (renate @ 16-09-2009, 22:44) *
Det finns en hel del rosor som blommar här hos mig,inte så överdådigt men man uppskattar det som blommar.
[attachment=42103:2009_09_...__Large_.JPG]
[attachment=42099:2009_09_...__Large_.JPG]
[attachment=42098:2009_09_...__Large_.JPG]
[attachment=42101:2009_09_...__Large_.JPG] [attachment=42100:2009_09_...__Large_.JPG]
[attachment=42102:2009_09_...__Large_.JPG]

Nä men ojdå,det blev ja helt fel med namnen,det såg jag inte igår kväll.Underbart väder i eftermiddag.Var i trädgården och "pillade"lite,planterade en ros och en ormbunke en trevligt en Safsanånting.Igår lovade jag mig själv aldrig mer en kletterros.Det var nära att jag sågade ner hela hybridan,men det gjorde jag inte,men ful är hon nu men de andra rosorna får mer ljus nu.I morgon ska jag rätta till underplanteringen.Jag har trampat ner allting.Jag vågar knppt visa en bild på min stympade honungsrosen,men nu får hon vara ifred till våren,vi får se om hon blommar annars..................sågen.
[attachment=42121:2009_09_...__Large_.JPG]
Stiffe
Nu blir jag orolig. Antingen behöver jag gå till optikern, el ännu värre, till psykiatern. Vad var fel med namnen? confused.gif
/S
Thé
Det är inget fel på dem nu längre smile.gif
skogstroll
härligt! min Tommelise blommar än smile.gif
renate
CITAT (Stiffe @ 17-09-2009, 22:56) *
Nu blir jag orolig. Antingen behöver jag gå till optikern, el ännu värre, till psykiatern. Vad var fel med namnen? confused.gif
/S

Haha jag rättade till det efter påpekanden,namnen stod vid fel ros.
Ezereht
Ingen aning stanwell kinde bli så rosa biggrin.gif Blance double var också jättefin. Jag msåte säga att nu i höst förlåter jag min Marie Bugnet lite, hon blommar jättevackert (trots sina taggar).
Stiffe
Jaha, optikern nästa alltså. angry.gif Missade den finstilta "redigerat"-texten, trots att jag letade efter den just för att jag inte kunde upptäcka några fel med namnen.
/S
renate
Här kommer gårdagens rosbilder.

[attachment=42285:2009_09_...__Large_.JPG] Smarty
[attachment=42283:2009_09_...__Large_.JPG] Rabattros,har såna med
[attachment=42282:2009_09_...__Large_.JPG] Louise Bugnet med nya knoppar
[attachment=42281:2009_09_...__Large_.JPG] Claire Renaissance
mino
Vad roligt att se Clair Renaissance, jag har precis satt en sån, ett av fynden på Plantagens pågående 50% utförsäljning...
Ezereht
Jag stod och fingrade på en Maigold... men jag vet inte riktigt vart jag skulle ställa den och jag orkar inte gräva upp någon av de tre planerade "nyrabattställena" i höst.
renate
Dagens rosbilder,blåsigt idag regn och rusk på eftermiddag.Bilderna tog jag i morse när solen sken.
[attachment=42380:2009_09_...__Large_.JPG] Hanne
[attachment=42381:2009_09_...__Large_.JPG] Astrid Lindgren
[attachment=42382:2009_09_...__Large_.JPG] La Reine Victoria
Kajsa
Vackert renate, det sjunger lite på sista versen nu trots allt.
renate
Ja det gör det,det blåser ordentligt här idag.Nu får allt går sin gång,är inte mycket i trädgården längre.Rosorna klara sig själv ett bra tag till.Imga nya är beställt,känns skönt faktiskt.Läste att Odla hade erbjudande,jag trodde de hade slutat med rosor.Planterade Ett Elefantgräs Miscantus 'Malepartus' igår.En gräsklippning blir det nog med.Rosor????nähe inte här hahaha vem vet.Inga bilder idag.
renate
Det där löftet höll mindre än en timme,jag hittade Odlas erbjudandet i min E-postlåda,och där fanns några jag bara inte kan vara utan,än har jag inte klickat på "köp"knappen,men efter maten gör jag nog det.Ut med spaden igen och gräver rosgropar.
Ezereht
Vad blir det Renate?
skogstroll
suck vad fint, mina har gett upp nu - fast jag har ju inte så många. Jag har en Coral Dawn däremot som växer rätt upp i luften som en raket giggle.gif hoppsan hejsan nu beställde jag en fruhlingsduft o en sebastian kneipp från odla.... whistling.gif
renate
Det blev "bara" 3st. 1Frühlingsduft, 1 Hyppolite och 1 Sebastian Kneipp. Frühlingsduft har jag redan men den vill aldrig blomma,första blomningen sker på fjolårsskotten men de fryser ofta hos mig eller drabbas av grentorka på våren,så de klipper jag bort.Ibland blommar den i augusti på årsskotten men i år blev det inget.Nu gör jag ett nytt försök på en annan plats.Den gamla gräver jag upp,det får blir en annan ros där till våren.Det är grävväder idag så ut och gräver hål då är det klart när rosorna kommer.
skogstroll
CITAT (renate @ 25-09-2009, 09:27) *
Det blev "bara" 3st. 1Frühlingsduft, 1 Hyppolite och 1 Sebastian Kneipp. Frühlingsduft har jag redan men den vill aldrig blomma,första blomningen sker på fjolårsskotten men de fryser ofta hos mig eller drabbas av grentorka på våren,så de klipper jag bort.Ibland blommar den i augusti på årsskotten men i år blev det inget.Nu gör jag ett nytt försök på en annan plats.Den gamla gräver jag upp,det får blir en annan ros där till våren.Det är grävväder idag så ut och gräver hål då är det klart när rosorna kommer.

jag har en summerwind som formligen sprutar ur sig blommor varje år, fast nu har den tröttnat för i år. Men fin har den varit! Brukar göra lite potpurrigrejer av blombladen som trillar av smile.gif
renate
Några bilder från igår.
[attachment=42505:2009_09_...__Large_.JPG] Louise Bugnet
[attachment=42506:2009_09_...__Large_.JPG] Ghislaine de Feligonde
[attachment=42507:2009_09_...__Large_.JPG] Mme Boll,det är första gången hon blommar på hösten
[attachment=42508:2009_09_...__Large_.JPG] Väntar;jag vill också vara med ropa Murvel
svennis
Fina bilder!
Vi har också katt o 3 tuppar o en höna---grannens hund hälsade på

3 tuppar.JPG

Pernilla Poulsen

Pernilla.JPG

renate
Så fint med tupp och hönor på gården,här går det inte.Men katter går bra.
svennis
Ni vill väl se vår katt också!!!

Lise tycker jag de skall heta...

Första musen 050.JPG

renate
Klart vi vill ser din katt,Lise är väl ett fint nmn för en så söt kisse misse.
[attachment=42542:2009_09_...__Large_.JPG] ops nu blir det en husdjurstråd,fast de tillhör ja trädgården.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon