stennie
Hoppas det är någon här som kan hjälpa mig. sos.gif Jag har ett problem,Tänkte Flyga till Kiruna bo en natt på Ishotellet, sedan åka till Jokkmokks vintermarknad.
Därifrån behöver vi ta oss till Kirunas flygplats på en söndag morgon, länstrafiken har inte fått tidtabellerna för februari än men som det ser ut nu går det endast buss på kvällen från Jokkmokk...Vi måste boka boende i Jokkmokk redan nu om vi ska ha en chans, men allt hänger på om vi kan hinna med flyget från Kiruna ....
Snälla om det är någon som har någon aning..... sos.gif
Margith
Nu brukar jag ju röra mig i de här krokarna, men jag har alltid egen bil då, så kommunala färdmedel har jag 0 koll på.
Lite fundersam blir jag på din tänkta resrutt.
Från Kiruna flygplats går det säkert bussar el dyl till Jukkasjärvi, men hur tar du dig från Jukkasjärvi till Jokkmokk?
Från Jokkmokk till Kiruna är det duktigt långt, du har en närmare flygplats i Gällivare smile.gif
Kanske det är smartare att flyga Gällivare tor ist f Kiruna?

Men finns det verkligen inte färdiga charterresor för en sån här resa??
Ditt upplägg är ju verkligen en upplevelseresa för många (även om jag kan avstå shy.gif )
KURT
Kontakta länstrafiken, det ser ut som de kan ha extraturer under marknaden? Tidtabell för 2009:

http://www.ltnbd.se/files/jokk2009.pdf
Huggorm
Det borde ju nästan organiseras resor från ishotellet till Jokkmokks marknad. Marknaden är ju nästan det största som händer i norra lappland under vintern, så det vore märkligt annars. Och som sagt finns ju Lapland Airport i Gällivare, som kanske har andra flygtider som kan passa. Det är omkring 10-11 mil från Jokkmokk till Gällivare, så det är ju en betydligt kortare resa
CeciliaR
Hyrbil från Kiruna och rutten runt? Hämta och lämna på flygplatsen? Fast jag antar att det är ett alternativ som du skulle ha tänkt på om det var ett alternativ. Ring till hotellet du ska bo på i Jokkmokk och fråga, det måste ju vara en fråga som har uppstått många gånger förut.

Märkligt egentligen, jag är norrbottning men har aldrig varit på Jokkmokks marknad.
stennie
Tack alla för era svar , emellantiden pratade jag med turistinformationen i Kiruna, hon gav mig tipset om hyrbil(fattar inte att jag inte tänkte på det själv slap.gif )

Så problemen är nu lösta... tack alla än en gång thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon