EricaH
Hej!
Jag har en helt vanlig Phalaenopsis eller den kanske inte är så vanlig.. jag vet inte men på 1 gren har jag otroliga 58st blommor. Det är totalt 3 grenar på den dom andra två har kanske runt en 10 st men 58!!!!???

Ärligt trodde jag inte att jag skulle kunna balansera vattningen på den eftersom jag är ingen hejdare på blommor och den står i en glaskruka utan hål i botten. Men den har blommat hela sommaren och det är fler knoppar på G.

En glad orkidée ägare.. :-)

[attachment=42126:IMG_1077.JPG][attachment=42127:IMG_1074.JPG]
ingrids
Wow!
Sussie F-Flower
ohmy.gif -DET var det värsta!!! w00t.gif -Det var det värsta w00t.gif !!! wub.gif wub.gif wub.gif (ja, egentligen inte i ordets mening...)

-Hur i ALL världen har du burit dig åt människa??? Aldrig har då jag sett en phalaenopsis med sååå många blommor. Kepsen av och all heder till Dig! kompiskram.gif
Det måste väl vara rekord? I ett fönster i Sverige... Skulle faktiskt vara kul att veta om någon annan någonsin har haft fler blommor än så.

Sanslöst imponerande, i alla fall på mig... biggrin.gif Förstår verkligen att du är glad... yahoo.gif
Stort Grattis till en fantastisk och gigantisk "bukett" med phalaenopsisar!!! rose.gif
russin
Jag har blivit mer och mer kär i orkideer och inte gjorde denna bild mig mindre förälskad wub.gif
Otroligt vackert (ska genast reta kompisen som skryter om sina blommande orkideer laugh.gif )
MariaS
Underbart att se wub.gif

En av mina döttrar lyckas också med sina åt det där hållet, men riktigt så många blommor har hon nog inte haft på sina. Däremot har hon en som fortfarande blommar på samma stjälk efter fyra år nu blink.gif

Ni får gääääärna dela med er om hur ni gör.... Mina lyckas jag aldrig ha kvar blommorna på i mer än sex månader -cry-.gif
Fny
men herregud så otroligt! Har aldrig sett nåt liknande! wub.gif
Aqvakul
Kors i taket - helt otroligt.... wub.gif yahoo.gif
skogstroll
wow! och det finns ju så mycket kul orkidéer att köpa. Jag har en phalaenopsis som snällt börjar blomma runt nu (vilket den gör) och lägger inte av förrän på våren. Den får näring ibland men inte så jätteofta fast håller snällt igång. Bästa fönstret är dessutom ett norrfönster...
EricaH
Roligt att fler än jag tycker den är wow.. thanks.gif

Den har stått i sovrumsfönstret under vintern.. kan säga att under denna vintern som kommer.. ska ALLA mina orkidéer få trängas där. Verkar vara super! Tydligen vill dom bli dränkta lika många gånger som dom blir uttorkade.. samt mörkt och kallt.

Jag återkommer när jag vet hur många blommor det blev som mest.

Kram
Erica
skogstroll
en grej med orkidéer är att de kan få tok-blomning om de tror de ska dö (som en sista lösning). Det tror jag inte är så i ditt fall om den är frisk i övrigt men jag har läst om det! Men den kanske vill ha lite omsorg senare!
pejori
CITAT (EricaH @ 17-09-2009, 20:04) *
Hej!
Jag har en helt vanlig Phalaenopsis eller den kanske inte är så vanlig.. jag vet inte men på 1 gren har jag otroliga 58st blommor. Det är totalt 3 grenar på den dom andra två har kanske runt en 10 st men 58!!!!???

Ärligt trodde jag inte att jag skulle kunna balansera vattningen på den eftersom jag är ingen hejdare på blommor och den står i en glaskruka utan hål i botten. Men den har blommat hela sommaren och det är fler knoppar på G.

En glad orkidée ägare.. :-)

[attachment=42126:IMG_1077.JPG][attachment=42127:IMG_1074.JPG]

Men det förstår du väl, att det kan inte stå rätt till med den orkideen. whistling.gif
Den är ju bara i vägen för andra växter, och övriga orkiderer som behöver plats. angry.gif
Allt tyder på, att denna växt, har drabbats av hybris, och tror sig oslagbrar. flirting.gif
Alla sådana tendenser, bör stävjas tidigt, och plantan bör skickas till ett slutet behandlingshem, där den lär sig jantelagen. tummenupp.gif
Det betyder att, du inte har kunskapen eller förmågan att vårda denna planta så som den bör omhändetas.
Alltså bör du med omedelbar verkan se till, att plantan kommer till mej, där den kan få erforderlig omvårdnad. tummenupp.gif kompiskram.gif

Jättegrattis till en fin brudorkidee bravo.gif bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon