Eva i Skåne
Det är inte mycket jag använt min ananassalvia till, men det vore ju ändå kul att ha den nästa år också.
Den måste grävas upp och sättas i kruka har jag förstått.
Kan den stå i rumstemperatur i ett fönster? Kan jag klippa den innan jag tar in den?
Alexander-VG-zon3
den kan stå både i rumstemp och svalt men frostfritt. har den över +10c mår den bra av extraljus och har den varmare och extra ljus får man hålla koll på vattningen den slokar fort även under vintern.

du kan klippa ner den men har du den inne kommer den skicka vinterskott. så det är bättre att vänta med att klippa till våren. dock måste du klippa så hade jag klippt så lite som möjligt.

klipper du ner den och du får en massa tunna skott så är dom väldigt känslioga för ohyra, torka.
vanjalarsa
jag är full av beundran,,, min ananassalvia dog innan sommaren var slut..
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
gunvor
Hej - jag fick en i dag i kruka, skall väl försöka få den att överleva vintern - men min fråga är, vad använderman den till???
Wilmer
Kompisen hade sin i marinader etc, själv hade jag en i många år som jag bara använde att sniffa på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon