Full version: Stum katt
Trampendal
En av mina katter, sju år och utekatt, kan plötsligt inte jama längre.
Han har alltid varit mycket pratig och svarar alltid på tilltal, men nu har han tappat rösten.
Han "pratar med munnen" men inget ljud uppstår.
Någon som vet vad som kan ha hänt?
pejori
När mina har gjort så, har det handlat om getingstick i halsen, som brukar gå över på några dagar och rösten hittar hem igen. tummenupp.gif
Motti
Jag skulle nog ta en sväng till Veterinären och kolla upp läget.
Trampendal
CITAT (pejori @ 19-09-2009, 22:52) *
När mina har gjort så, har det handlat om getingstick i halsen, som brukar gå över på några dagar och rösten hittar hem igen. tummenupp.gif

Aha! Kan det ju vara förstås.
Men hur visste du att det var getingstick då? Kunde du se det?

CITAT (Motti @ 19-09-2009, 22:53) *
Jag skulle nog ta en sväng till Veterinären och kolla upp läget.

Jo, såklart! Men jag väntar nog till efter helgen i alla fall. Katten mår ju bra för övrigt.
Motti
Man ska vara uppmärksam på om man ha en katt som slutar jama !då är det deffenitivt något som är fel,men avackat ett par dagar.
pejori
CITAT (Trampendal @ 20-09-2009, 00:14) *
Aha! Kan det ju vara förstås.
Men hur visste du att det var getingstick då? Kunde du se det?

Jo, såklart! Men jag väntar nog till efter helgen i alla fall. Katten mår ju bra för övrigt.

Jag märkte sambandet när stumheten kom i samband med getingjakt, då mina var innekatter.
Dom älskade att fånga flygfät och blev stumma på kuppen.
Trampendal
CITAT (pejori @ 20-09-2009, 11:14) *
Jag märkte sambandet när stumheten kom i samband med getingjakt, då mina var innekatter.
Dom älskade att fånga flygfät och blev stumma på kuppen.

Okej, tack!
Trampendal
Puh! Ljudet är åter på plats.
Vi var iväg till stan (Stockholm) och såg Owe Thörnqvist på Scalateatern (mycket bra, rekommenderas. 80 år och "still going strong", beundransvärt)
Kom hem vid 22.30 och då var Påsen (som katten heter) ute. Nu kom han in och hade återfått talförmågan. Visserligen lite lågmäld men klart bättre.
I morgon kan han säkert ge full hals igen. bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon