Full version: Internetbank
zissi
Hur uppger man numret om man ska föra över en summa till en person som har konto på Handelsbanken. Jag själv har Swedbank. Vet att jag en gång förut inte fick till numret på rätt sätt, men kom väl på hur det skulle vara så småningom, men nu har jag helt glömt det igen. Skriver in ett nummer på 13 siffror där det sen hela tiden kommer upp att jag skrivit numret på fel sätt. De första fyra siffrorna är väl clearingnummer............ ranting.gif blir sååå irriterad när det krånglar och jag inte vet vad jag ska göra. Har provat att skriva det på minst 10 olika alternativ. Är det någon siffra kanske i clearingnumret som inte ska vara med.......?? crying.gif ...har något i bakhuvudet....
Odlaiter, ni brukar ju kunna det mesta sos.gif sos.gif
EKLO
Har inte min betalningsdosa för swedbank med mig nu, men tror att felet möjligen kan handla om att du skriver in kontonumret på fel ställe - det är antagligen "omföring" eller "överföring" du ska klicka upp, inte betalning till PG eller BG. Kan det vara den missen du gjort? Den har i alla fall jag en känsla av att jag trasslat med flera gånger...
zissi
Tänk vad snabbt humöret kan förändras tack vare EKLOs snabba hjälp. Vad gjord man utan Odla?

rose.gif kompiskram.gif thanks.gif yahoo.gif

Wilmer
giggle.gif Bättre än Wikipedia.
*Stintan*
Tror att det ska vara fler siffror och att man ska sätta in ett par nollor nånstans i början, möjligen efter clearingnummret men jag är inte säker. Det ska vara 15 siffror tror jag. Men du kanske fixade det med EKLO:s hjälp. Jag har inte samma bank men har råkat ut för detta tidigare.
ängsvädd
Jag kollade på min internetbank: Där står det att clearingnumret ska anges först och att max antal siffror till handelsbanken är 9.

Clearingnummer för handelsbanken är: 6000-6999 max antal siffror: 9

Inga tecken ska anges - bara siffror.

Hoppas det hjälpte smile.gif

Edit: Ser nu att du har fler siffror - hmm konstigt...
zissi
Tack för er vilja att hjälpa till kompiskram.gif
Jag blev hjälpt av EKLOs råd. Jag tryckte fel från början - klickade i "betalning till BG och PG" men jag skulle klicka på "överföringar" i stället. Då var det bara att skriva alla 13 siffrorna i banknumret och sen fick jag skriva in namnet på numrets ägare också.......sen gick allt som en dans. Lite fattigare blev jag ju men jag ropade in en gammal fin skolaffisch på tradera som jag ville betala så fort som möjligt, för att få den så fort som möjligt. Börjar visst bli gammalivrig giggle.gif
Wilmer
-fear-.gif Menar du att det är ett ÅLDERSTECKEN help.gif
zissi
Wilmer: Javisst kommer Odla före Wikipedia!! Alltid!!

Vi är nog sunt nyfikna istället i stället för gammelivrig.....eller....visst låter det bättre iaf tongue.gif tummenupp.gif
(Nyfikenhet är en psykologisk egenskap som ger lust till utforskande och inlärning (enl. Wikipedia))

Irene_L
Skönt att du fick det rätt till slut! tummenupp.gif Visst är Odla toppen.....vad gjorde man innan man visste Odla fanns giggle.gif
Gammelivrig låter inte så bra...inte är vi gamla inte crazy.gif Lite snurriga bara [attachment=42251:smilie_gladsnurrar.gif]
Wilmer
Lite snurriga och blir lätt ivriga när vi gjort fynd (eller vid nära-fynd-upplevelser).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon