Olle A
Nu till helgen (26-27/9) kl 11-16 är det skördefest på Jordhammars herrgård i Ödsmål, ca 5 km norr om Stenungsund i Bohuslän. Allt möjligt gott som har skördats i trädgårdar och i naturen kommer att säljas. Slöjdföreningen Jordhammar håller slöjdmarknad och det finns även hantverksutställning, kafé och restaurang. På söndagen medverkar dessutom en viss växtförsäljare med både ute- och inneväxter: dagliljor, astilbe, rosenbräckor, paradisträd, sammetsögon, hoyor, pelargoner, palettblad mm.
Välkomna!!!

Olle
ninnisky
samma helg är det symässa i Borås och bokmässa i Göteborg -- det blir en tuff helg för hantverkare och bokmalar (sådana som jag) ..

Lycka till Olle A med försäljningen smiley_small_hug.gif kanske dyker jag upp!
nykomling
oj det är ju samma helg som Ölands skördefest ju!
Olle A
Ja, det är skördefest lite varstans till helgen. Här i Bohuslän bl a på flera ställen på Orust och i Uddevallatrakten. Säkert också på många andra ställen runtom i Sverige.

Ninnisky, du är välkommen till Jordhammar! kompiskram.gif Skördefesten där pågår alltså både lördag och söndag, men på lördag ska jag och Meriona ut i Svartedalens svampmarker med naturskyddsföreningen.

Olle
nykomling
CITAT (Olle A @ 20-09-2009, 21:24) *
Ja, det är skördefest lite varstans till helgen. Här i Bohuslän bl a på flera ställen på Orust och i Uddevallatrakten. Säkert också på många andra ställen runtom i Sverige.

Ninnisky, du är välkommen till Jordhammar! kompiskram.gif Skördefesten där pågår alltså både lördag och söndag, men på lördag ska jag och Meriona ut i Svartedalens svampmarker med naturskyddsföreningen.

Olle

glömde att de även har en länk
http://www.skordefest.nu/
Meriona
CITAT (Olle A @ 20-09-2009, 21:24) *

Olle

Visst är det förjordat att man inte kan dela sig mitt itu ibland! -cry-.gif
Jag som ska på svampkurs även på söndagen missar ju alltihop! ranting.gif

Men jag är väldigt glad att du försakar försäljningen på lördagen för virrhönan M:s skull... giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon