Eva St
Undrar om det går att dela en Garderobsblomma eller gillar den mig inte då?
Eva St
nallebjornis
jag tror inte att det ska gå...
jobbar själv i blomsteraffär och min chef sa att det inte skulle gå...
Satte den i en vas med vatten efter 4 månader har den nu fått rötter och det ska inte funka... blev jätte förvånad... rolleyes.gif
hustigern
Jag har tvärtom hört att det inte ska vara några problem. Bara att ta ett blad (stjälk alltså) och sätta i jord.

Men jag har inte provat själv...

/Anneli
Nanna
Jag har provat att sätta en direkt ner i jorden, och det verkar fungera alldeles utmärkt. Han lever fortfarande i allafall.
Eva St
Toppen!!! Knipsar ni bara av en stjälk alltså och sätter i vanlig planteringsjord eller?
Eva St
Nina S
Jag klippte av två "grenar" med ca 3 blad på varje, tog bort ett blad och satte sedan ner dom i vatten..., det tog ett tag för dom att få rötter men efter ett tag kom det!

Dom är nu nerplanterade i jord, och ser ut att må finemang biggrin.gif

//Nina
Eva St
Tackar och bugar detta ska testas
Eva St
humla
Har också provat (i våras) men blir frustrerad när det aldrig HÄNDER något!! blink.gif
Satte dem först i vatten, och rötter växte ut efter rätt låång tid. Har sen planterat om dem i små krukor, och där har de stått. Ser exakt likadana ut nu som de gjorde då.

Kanske är det jag som skött dem fel? Hur får man dem att växa?
Nina S
Mina har inte heller växt ännu, planterade dom lite senare än dig, men jag tror att det tar lååång tid för dom att vänja sig, kanske nån annars har förslag på hur man kan hjälpa dom på traven lite????????

//Nina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon