Full version: Göteborg
Alexander-VG-zon3
hej hej

var i Göteborg idag, och hittade en vacker plantering. dock tog jag bara kort på det jag tyckte var mest roligast.

(ursäkta kvalitén, mobil kamera)

fikon och bananer
[attachment=42304:DSC00053.JPG]

[attachment=42305:DSC00055.JPG]

bananerna - musa basjoo såg lite undernärda och kanske inte helt välmående, men det är ju också rätt sent på säsongen. dom två fikonbuskarna såg däremot välmående ut tyckte jag. på andra sidan om gatan stod ett stort äkta valnöt och gav nötter och det var planterat på norrsidan. så centrala Göteborg har nog ett väldigt bra klimat. finns också ett Olivträd planterat på friland i en upphöjd bädd i Viktoriapassagen.
Dito Verde
CITAT (flaxss @ 21-09-2009, 17:45) *
finns också ett Olivträd planterat på friland i en upphöjd bädd i Viktoriapassagen.

Nämen... där går jag ju nästan dagligen. Hur mycket missar man inte?
Får man fråga var bilderna är tagna?
/p
Alexander-VG-zon3
CITAT (Dito Verde @ 21-09-2009, 20:30) *
Nämen... där går jag ju nästan dagligen. Hur mycket missar man inte?
Får man fråga var bilderna är tagna?
/p

hmm vet inte riktigt vad gatorna heter där, men det var vid Haga-området.

där finns en JÄTTE liten Blomsterbutik i Passagen, Oliven står intill en vägg vid butiken. där står ockås en massa andra ''härliga'' växter i krukor runt om exempel en Passiflora.
Piccante
Haga var det ja, nedanför Skansberget. Där såg vi Linné-plantering i en liten park mellan berget och kvarteret.

[attachment=42318:DSC00110.JPG]
[attachment=42319:DSC00112.JPG]
[attachment=42320:DSC00113.JPG]
[attachment=42321:DSC00114.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon