gulmåra
Jag känner mig lite halvgalen som är med i både Svenska och Finska rosensällskapet. Men de kompletterar varandra riktigt bra och dessutom härliga tidningar från båda sällskapen....
Nu går jag och väntar och väntar på finska rosenbladet nr 3. Inte kan jag läsa mig till på hemsidan när den ska komma heller. Finskan är inte vidare vass.
Så nu undrar jag om det finns någon här som vet när 3:an kan tänkas trilla ner i min brevlåda.
svennis
Ett tag sedan den kom, bör vara här snart.
Är man intresserad av rosor är den hittad, ett fynd.. yes.gif
Text också på svenska
susehn
Var inne och kollade hemsidan, där står att bladet utkommer i februari, maj, september och december, så den dimper väl ner i lådan endera dagen! Funderar också skarpt på att gå med i nåt flert sällakap, är svenska eller danska bättre?

kompiskram.gif
svennis
Hej! Susehn!
Då får vi kolla noga i brevlådan några dagar
Svenska är ju BRA, mycket att suga i sig.
Danska har jag hoppat av o det kostar skjortan

Men!!!!
Vi vill ha ett Nordiskt Rosforum yes.gif
gulmåra
Tack Susehn!

Då behöver jag inte tåla mig så mycket längre! yahoo.gif
Håller med Svennis att det är ett mycket bra rosenblad där artiklarna är skrivna både på finska och svenska.
Ibland har samma artikel funnits i båda bladen. Men det tycker jag inte gör något. Bra att ha utbyte.

Jag vet inget om det danska sällskapet och inte om det finska heller där är jag för ny. Men jag kan aldrig få för mycket att läsa om rosor. Jag tycker det är spännande med de finska hitterosorna som det skrivs mycket om. Kanske ska säga hittills, jag har bara läst två nummer whist.gif . För en del år sedan fanns en artikel i Rosenbladet om en rysk ros-skatt ingen riktigt kunde ta hand om. Hur gick det med de rosorna? Det är jag nyfiken på.
susehn
OK, då blir det väl att skriva in sig i det svenska i årsskiftet då! Håller med dej Gulmåra, att man kan inte läsa för mycket om rosor! Undrar vad man läste innan man blev rosbiten....?

Svennis! Nu får jag väl på moppe när jag skriver detta på odla, men är inte alltomforumet nästan ett nordiskt, där finns ju många finländare och en del norrmän och danskar?

Hmmm.... jag kommer så här på rak arm inte i håg nåt om rysk rosskatt, men ska kolla lite gamla blad när jag fått trädgården i någorlunda ordning för vintern, återkommer om jag hittar nåt.

tummenupp.gif
gulmåra
Å så snällt med lite detektivarbete. thanks.gif
Själv ska jag också plöja rosenbladen lite senare i höst. Kan ju vara bra med lite namn på de ryska godbitarna...

Alltomtradgard.se är inte dumt, förutom att jag inte kommer in på mitt gamla alias. Det som är tråkigt med alltomtradgard är (i alla fall var det så tidigare) att det blir så pyttiga bilder. Rosor vill jag se i storformat!!!
svennis
[quote name='susehn' date='23-09-2009, 16:03' post='1092960']
OK, då blir det väl att skriva in sig i det svenska i årsskiftet då! Håller med dej Gulmåra, att man kan inte läsa för mycket om rosor! Undrar vad man läste innan man blev rosbiten....?

Svennis! Nu får jag väl på moppe när jag skriver detta på odla, men är inte alltomforumet nästan ett nordiskt, där finns ju många finländare och en del norrmän och danskar?

Oh! slap.gif
Vi har ju ett 'Nordiskt Rosforum'.
Vi står ju mitt i det!
Bra jobbat Susehn bravo.gif
svennis biggrin.gif
gulmåra
Yes!! Jag hittade artikeln om de ryska rosorna. Fanns på Sv. Rosensällskapets hemsida!

Vore kul om någon vet hur det har gått för Raimo Lindkvist och de spännande rosorna.

http://www.svenskarosensallskapet.org/rose...ryskarosor2.htm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon