Full version: Pelargonfärg
zaaritha
Hi!
Dvärgpelargonian Botham´s Surprise ser blekgul ut på bild!
Är den verkligen det??
Nå´n som har den o kan ge svar?
M-B
zaaritha
Tydligen ingen som har den?
Jag vill så gärna ha en gul pelargonia--de är förmodligen
ovanliga? Men---jag har läst att det SKA finnas!!!!
Likaså vill jag få tag i gul Femöring!!"
M-B
*Felix matte*
Hej! Jag har inte den men hittade denna sida
Helen i Piteå Zon 5
Jag har "Buttam´s Suprise och den är blekt, blekt gul, den växer som en rund kuddform ,är ngt svår att ta sticklingar på, men jag brukar lyckas med det. I våras fick jag 5 sticklingar av min moderplanta, så då våren kommer kan du påminna mig så ska jag skicka dig en planta, ifall jag lyckas igen. / Helen
PS: Rockdala har den i sitt pelargonsortiment DS.
zaaritha
Hej!
Det skulle vara jättebra, om du kan fixa en stickling- 04 !!
Hur vi nu ska komma ihåg det............. Jag har dålig ordning på mej o mitt
minne--oj,oj.
Hälsning
M-B
Helen i Piteå Zon 5
Maj-Britt! Jag såg i ditt album att du hade en planta av en variegerad malva (Lavatera arborea "Variegata") nu har jag fått tag i frön, men jag undrar när sådde du dina frön? Var dom varmgroende? / Helen
m-l södra halland
det finns en till som är gul nämligen creamery, en del vilda är gula eller cremefärgade också som t ex exhibens och elongatum
den "äkta" Bothams surprise är enligt många en pelargon som växer väldigt långsamt och inte ger mycket till sticklingar på ett år.
Jag har själv en som ska vara en Botham och den är som jag skrivit ovan.
mvh m-l
estet
Det finns ju P.Gibbosum som också är "limegul".
m-l södra halland
och vad det gäller Gibossum måste man också tala om att man blir så godissugen när den blommar för den luktar skumbanan på kvällarna
mvh m-l
m-l södra halland
usäkta gibbosum ska det vara
mvh m-l
estet
...ja, visst! Läcker form har den också med sin succulenta stam och sina vackra blad. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon