tepa
Hej

Vi köpte för 10 kronor styck två sådana glas, ungarna ville ha. Jag vet inte om de tål maskindisk. Känner någon igen, någon som har samma typ ? Det är väl påmålat det där mönstret.

Hälsn Tepa
Cathis
Det beror lite på hur färgen ligger, men risken är nog att den bleks och slits bort mycket fortare om du diskar dom i diskmaskinen. Är det handmålade glas ska du inte diska dom i diskmaskinen alls.
tepa
Tack Cathis. Handmålade ? Knappast för tio kronor...Hursomhelst lämnade jag dom odiskade på diskbänken när jag satte igång diskmaskinen nu ikväll. Risken är stor att dom står kvar där ett tag...

Hälsn Tepa
Meriona
För 10 kronor styck hade jag testat att köra det ena i maskin. Så vet du. Det finns förhoppningsvis ett kvar i butiken att komplettera med. flirting.gif En del såna där tryck tål mycket mer än man tror.
tepa
Tack, Meriona. Fast det blir lååångt att köra och hämta ett glas till. Vi köpte dem nämligen på väg hem till Åland från SKARA SOMMARLAND !! Hi hi hi

Hälsn Tepa
blomkronan
Tepa.

[attachment=42316:DSC02973.JPG]
Jag har snapsglasen... sedan många år tillbaka
Jag har kört mina i diskmaskinen och dom ser lika dana ut i dag som den dagen som jag köpte dom.

Så kör dina i diskmaskin du flirting.gif
Meriona
CITAT (tepa @ 21-09-2009, 22:57) *
Tack, Meriona. Fast det blir lååångt att köra och hämta ett glas till. Vi köpte dem nämligen på väg hem till Åland från SKARA SOMMARLAND !! Hi hi hi

Hälsn Tepa

Jösses ja! Men ungarna hade kanske blivit glada för ett återbesök på Sommarland? whistling.gif
Tur att Blomkronan kunde ge besked! tummenupp.gif
tepa
CITAT (blomkronan @ 21-09-2009, 22:17) *
Tepa.

[attachment=42316:DSC02973.JPG]
Jag har snapsglasen... sedan många år tillbaka
Jag har kört mina i diskmaskinen och dom ser lika dana ut i dag som den dagen som jag köpte dom.

Så kör dina i diskmaskin du flirting.gif

Tack Blomkronan ! Det var väl exakt samma mönster det där ! Jag körde dom i maskin och de ändrade ingenting. Sen när jag plockade in dom i skåpet, så såg jag andra glas, påmålade, lillpojkens saftglas, och började nästan gapskratta. Dom hade jag inte alls tänkt på att jag ju diskat i maskin säkert hundra gånger och de har inte alls ändrat ! Man fick två såna glas när man köpte...vad det nu var...i mataffären.

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon