Hej
Jag undrar om det är normalt att denna "try" blommar nu ? Hette något med "prakt-try" men vet inte mera. Någon som vet ? Jag köpte den som liten planta för tre år sen och det är första gången den blommar.
Hälsn Tepa
ingrid fuxwall
21-09-2009, 20:12
Vad din heter vet jag inte men min rosen prakt tyr blommar både på våren och nu på hösten - tror att den blommat konstant i år
Tack Ingrid ! Precis vad jag ville höra. Blommat KONSTANT ! Musik i mina öron... Och Rosenprakttry, visst kan den ha hetat det.
Hälsn Tepa
Alexander-VG-zon3
21-09-2009, 20:17
Weigela 'White Knight' kan det vara den namnsorten du har? den doftar och blir ca 1-2m höjd.
är inte riktigt säker på namnsorten, men det är en Weigela du har. dom blommar under våren-försommaren och kan få en återblomning under hösten.
Jo, det kan nog vara Weigela White Knight. En Weigela i alla fall. Vad bra om den blommar två gånger. Säkert blir det ännu fler blommor nästa år. Höjden låter nog också som en planta i min smak. Hade den blivit fyra meter hade jag nog inte satt den där jag satt den. "Lappen" har ju förkommit.
Hälsn Tepa
Alexander-VG-zon3
21-09-2009, 21:09
jag är inte så bra på namnsorter på Prakttry, men tycker blommorna och bladen som du har liknar den. säkert vet jag inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.