Full version: Hagtorn
frågvis
Hej igen.
Nu har jag klippt ner hagtornshäcken till ca 25-30cm som jag frågade om i ett tidigare inlägg Bara vänta till våren och se om den tar sig. flirting.gif
[attachment=42325:DSC00096_H.JPG] Man ser den nedklippta häcken uppe till vänster. [attachment=42326:DSC00085.JPG] Så här hög var den innan. Som ni ser är den klippt i etapper.

Nu har jag en fråga ang framtida klippning. Kan man klippa den så det blir en sk. stamhäck.
Svårt att förstå, men jag menar att man klipper och ansar stammen när (om) den tar sig.
Så att det blir en häck på stam.
Hittade en rabatt med några perenner mellan stubbarna, skulle gärna vilja ha den kvar så att blommorna syns. tummenupp.gif
Vad tror ni?

thanks.gif på förhand
Britta i zon 2-3
Bassam
Hej
Du kan ordna dom som häcen på stamm om du borta alla grenar utan 2 -3 grenar , du ska klippa dom på höjd som du önska över blad knoppar , och framtiden du kan borta 2 av dom och behåller 1 som är bäst.

H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon