|
Kanske några redan beslutat sig för att komma? Jag har redan bokat och betalt, resa och boende  Lördagen blir det som jag kommer att besöka mässan som vanligt. Jag längtar redan!!
blomkronan
22-09-2009, 13:27
Självklart ka man dit  sagt till på jobbet redan...  men jag får påminna sen... chefen hade inte skaffat 2010 kalender ännu fredag och lördag (ev söndag) går jag  Vi ses då
En viss Lady har varit ute i god tid så här är resan beställd.....boendet är för tidigt än. Jag måste vänta på nästa Coopforumcheck.  /Anki
Maggan H
22-09-2009, 14:28
Jisses era galningar, har ni redan betalt o allt!  Jag vet inte ens om jag kan vara ledig på fredagen,  har planer på att bila upp så jag kan handla mer....  Och framför allt vara kvar på söndagen ''då dom kastar grejor efter en''....
DykUnderYtan
22-09-2009, 20:16
Självklart! Fredagen ska jag absolut gå men även lördag eller söndag också, en dag är alldeles för lite. Kände i år att jag inte riktigt hann med att gå på så mycket föreläsningar som jag hade önskat.
Lady Hamilton
22-09-2009, 20:49
CITAT (Maggan H @ 22-09-2009, 15:28)  Jisses era galningar, har ni redan betalt o allt!  ......... Japp! ......Jag vet inte ens om jag kan vara ledig på fredagen,  ....... Du skulle bara våga jobba då......
..... har planer på att bila upp så jag kan handla mer....  Och framför allt vara kvar på söndagen ''då dom kastar grejor efter en''.... Precis!........
Jag tänker TA mig ledigt och det är bara en fördel att jag är ute i så här god tid för då vet gubben att han ska se till att vara ledig då. Vi får väl försöka ordna till en odlait-middag också  Det är inte 100% säkert än men jag kommer antagligen att ha med mig nån, jag hoppas det ska vara OK för övriga odlaiter
Kajsa i Arvika
05-10-2009, 07:31
Misstänker att det blir fredagen för mej + ev lördag.. (ska försöka bearbeta  mitt ressällskap att stanna en dag extra)
Jag kommer att vara ute på praktik då och kan alldeles säkert ta en dag ledig så jag kan åka upp och vara på mässan både fredag och lördag. Det är framför allt föreläsningarna jag vill gå på, men att träffa odlaiter är också kul.  Kanske kan jag till och med vara med på middagen nästa gång.
Meriona
07-10-2009, 20:34
Jag är också lite sugen på att åka, men inte vet jag hur det ser ut när det närmar sig, det är långt dit.... Mina Pellis-vänner brukar åka dit vet jag, kanske kan jag hänga med dem.
Lady Hamilton
07-10-2009, 20:40
Ju fler vi blir desto roligare blir det  Och naturligtvis får man ta med sina vänner - mina vänner..♫♪..är dina vänner..♫♪..och dina vänner..♫♪.. är mina vänner...♫♪♫...
Jag hade nog tänkt mig åka. Lördag och en snabbsväng på söndag får det bli. Fredag måste vikas åt vanlig shopping, det är ju inte alla dagar man är i storstan. Middag låter bra i år med. Vad kul det ska bli att få se er alla igen!
/Åsa
Österläge
08-10-2009, 11:20
Klart jag ska dit nästa år oxå!!  Är redan beroende, efter två gånger...  Funderar oxå på två dagar eller iaf 1,5, kanske fredag o söndag? (är det sant att de kastar saker efter en söndag em?  ) Jag vet inte vad jag gör i april nästa år, nuvarande anställningen löper ut 31/3... Men om jag bokar in dagar redan nu så måste jag ju få ledigt...  (tror nog jag får förlängt på samma ställe)
Lady Hamilton
08-10-2009, 19:01
CITAT (Österläge @ 08-10-2009, 12:20)  ....(är det sant att de kastar saker efter en söndag em?  ).......  ......nästan i allafall. Alla säljare är VÄLDIGT villiga att sälja BILLIGT bara för att slippa ta med hem igen Exempel från Hollänska lökförsäljarna fram till Sön kl.15 -Köp billigt! 6 lökar för 200:-
Kl.16 -Köp billigt! 8 lökar för 200:- Kl 16.15 -Köp billigt! 10 lökar för 200:- o.s.v............
Kl17 Vrålar försäljarna-Ta vad faán ni vill bara ni betalar 100:-!!!!!!!!!!!!
och man kan inte passera utan att bli överöst
Meriona
08-10-2009, 20:09
CITAT (Lady Hamilton @ 08-10-2009, 20:01)  [/i] och man kan inte passera utan att bli överöst [/size] Gäller det också pelargonsticklingar?
Husihelvete
09-10-2009, 06:52
Det blir nog en tur på lördagen för egen del. Det är väl då som det är som mest folk på mässan men det passar tyvärr bäst för oss då också.
Finns det något att köpa på söndag em? Är det inte väldigt urplockat då?
Österläge
14-10-2009, 15:39
Phu, jag blev först väldigt rädd och sedan väldigt lättad - en av mina äldsta och bästa kompisar ska gifta sig på påskaftonen 2010, och när jag kollade fick jag först för mig att påskafton var 11 april = ingen trädgårdsmässa!  Men sen såg jag att påskafron 2010 är 3 april, så det är luuuuugnt...
salikons
14-10-2009, 16:40
Jag ska dit, och i år för första gången som utställare också. Det blir säkert en annorlunda upplevelse. Hoppas bara jag får tid att springa runt och kika på allt också. Det brukar ju finnas så mycket skoj att se.
Meriona
19-10-2009, 11:55
CITAT (Österläge @ 14-10-2009, 16:39)  Phu, jag blev först väldigt rädd och sedan väldigt lättad - en av mina äldsta och bästa kompisar ska gifta sig på påskaftonen 2010, och när jag kollade fick jag först för mig att påskafton var 11 april = ingen trädgårdsmässa!  Men sen såg jag att påskafron 2010 är 3 april, så det är luuuuugnt...  hihi, din kompis kanske också är trädgårdsintresserad och tänkte såklart på att det inte skulle krocka!
Österläge
20-10-2009, 10:42
CITAT (Meriona @ 19-10-2009, 12:55)  hihi, din kompis kanske också är trädgårdsintresserad och tänkte såklart på att det inte skulle krocka! Nja så väl är det nog inte, men däremot kanske trädgårdsmässan tänkte på att det inte är så smart att krocka med påsken!
Österläge
27-10-2009, 09:13
Japp!
Överbölingen
24-12-2009, 11:39
Bee sure! Vi har inte beställt och bokat än men kommer att göra det. Ser fram emot att träffa en massa gröna galningar som famlar i grönskan som vi själva. Och en trevlig middag i glada vänners lag.
Eva och Bengt
malin72
28-12-2009, 17:16
oj vad tiden går, snart är det april och vi får njuta av mässan och träffa vänner
Österläge
29-12-2009, 22:34
Hurra!!  Snart är det 90 dagar kvar, då ska jag boka biljetter på SJ... Har bestämt mig för att gå på mässan på fredagen och söndagen och träffa icke-odla-kompisar på lördagen. Längtar!!
Finn Klematis
26-02-2010, 18:53
Hej!
Jag kommer att ha föredrag lördag kl 12.00 och Söndag kl 13.00 I år handlar det om klematias Diversifolia.
Vi ses. Finn
Kajsa i Arvika
03-03-2010, 13:28
Jag dyker upp på fredagen med ett gäng kompisar! Finn, din föreläsning verkar intressant!
skogstroll
03-03-2010, 13:30
jag ska dit fast jag vet inte vilken dag  fast antagligen lördag och så får jag ju höra Finns föredrag
netaave
10-03-2010, 22:39
Som det ser ut nu kommer elleave och jag + resten av familjen också att åka lörd, vore ju kul o få ansikte på några odlaiter.
skogstroll
11-03-2010, 10:21
hihi ja spännande... brukar det finnas sättpotatis att köpa på trädgårdsmässan? jag är lite sugen på att prova Blå Congo
salikons
11-03-2010, 16:16
CITAT (skogstroll @ 11-03-2010, 10:21)  hihi ja spännande... brukar det finnas sättpotatis att köpa på trädgårdsmässan? jag är lite sugen på att prova Blå Congo Japp, det brukar det finnas. Jag rekommenderar en sort som heter mimi. supergoda små runda potatisar, med kort blast. Perfekta att steka i ugn eller ha i potatissallad
Åsa, mälardalen zon 2
15-03-2010, 20:24
CITAT (skogstroll @ 11-03-2010, 10:21)  hihi ja spännande... brukar det finnas sättpotatis att köpa på trädgårdsmässan? jag är lite sugen på att prova Blå Congo Larsviken brukar vara på mässan och de brukar ha många sättpotatissorter som andra inte brukar ha. (de har även webbutik)
skogstroll
19-03-2010, 12:40
salikons
19-03-2010, 16:02
Maggan H
21-03-2010, 15:12
Odlaknapp har vi tidigare år kunnat beställa här men jag har faktiskt inte sett någon tråd om det i år, inte tröjor heller för den delen.
Och idag har jag varit inne på Nordiska Trädgårdars sida och beställt och betalt både inträde och SLbiljett till mässan! Smidigt så slipper man köa för det när man kommer.
Epikuros
21-03-2010, 20:37
Förslagsvis kan ni göra era egna på knapp.nu =)
Jag har inte själv använt sidan, men det är ju åtminstone ett sätt!
netaave
23-03-2010, 11:31
Nu blev jag sur, hade tänkt förbeställa och betala biljetterna men se det dög inte med mitt kort inte. Då vet jag inte om vi kan åka för varken E eller jag kan ju stå i kö någon längre stund.
Maggan H
23-03-2010, 19:39
CITAT (netaave @ 23-03-2010, 11:31)  Nu blev jag sur, hade tänkt förbeställa och betala biljetterna men se det dög inte med mitt kort inte. Då vet jag inte om vi kan åka för varken E eller jag kan ju stå i kö någon längre stund. Det var ingen kö iofs i fjol när jag kom vid 10-10.30, men det betyder ju inte att det inte är det i år. Taskigt att ditt kort inte funkade.
netaave
24-03-2010, 00:17
CITAT (Maggan H @ 23-03-2010, 19:39)  Det var ingen kö iofs i fjol när jag kom vid 10-10.30, men det betyder ju inte att det inte är det i år. Taskigt att ditt kort inte funkade. Ja jag hör till den microdel av befolkningen som inte har master card eller visa utan bara ett hederligt bankkort, jag har minimal kredit och handlar oftasdt bara för pengar jag har  Men men på nåt sätt får vi väl ordna det där, vi har ju en bit dit ännu.
skogstroll
24-03-2010, 09:01
CITAT (salikons @ 19-03-2010, 16:02)  Hur får man tag på en odlaknapp?? om jag fixar en knapp i år så gör jag nog en i datorn med min bild på och printar ut på en klisteretikett o sätter på jackan
De här knapparna, hur ser de ut? Är det Odlas logga på eller är det bara era namn eller nick? Kan inte någon försöka lägga in en bild på hur de ser ut? Så man kan apa efter, tänkte jag...
Margith
28-03-2010, 08:08
Min ser ut så här
[attachment=48417:100324_025.jpg]
Den är 5,5 cm i diameter.
Anna-Karin Lundberg
28-03-2010, 15:44
Hej. Jag förstår på era inlägg att det här är något att se fram emot. Nu måste ni tycka att jag är helt fläng - som bor i Stockholm och ändå inte tänkt gå på mässan... Jag har inte varit där någon gång och vet inte vad jag går miste om.
Däremot har jag varit på många andra mässor och utställningar och är less på trängsel, kö och hutlösa priser på en kopp kaffe...
Min trädgård är fortfarande i "uppbyggnadsstadiet" eftersom rådjuren ätit upp allt jag planterat. Fast nytt för i år är mitt viltstängsel så nu får jag ha mina plantor ifred. Jag menar att jag fortfarande köper "prisvärda saker" och inte letar det där speciella, udda och dyra för att toppa med.
Jag letar vissa rosor och vissa pioner och några särskillda perenner förstås. Jag vill gärna se olika växter uppvuxna, inte som man ser dem på plantskolan i en minimal kruka. Och det är alltid spännande med fina saker. "Måste" jag gå eller kan jag lika gärna hålla mig hemma? Vad brukar finnas?
Åsa, mälardalen zon 2
28-03-2010, 16:35
Det är inte speciellt mycket stora uppväxta plantor utan mycket sticklingar, lökar, knölar mm. Det brukar finnas några visningsträdgårdar men de är inte så många + det brukar finnas sånt som inredda balkoner (balkongtävling) och liknande. Jag går mest p.g.a sällskapen (ex. gesneriasterna, saintpailiasällskapet, sällskapet för köttätande växter, hoyasällskapet, chilipepparföreningen etc. etc.) för där kan man hitta massor av växter att köpa som man aldrig hittar i handeln och hos pomologiska sällskapet brukar det finnas ett riktigt stort utbud av ympkvistar med massor av svenska äppelsort och många av dessa hittas inte så lätt i vanliga handeln heller. Själv tar jag med mig matsäck det brukar finnas ett stort picknick område i samma lokal som sällskapen där man kan sitta och fika. Det finns även olika scener man kan sitta vid och lyssna på föreläsningar om trädgårdsväxter och liknande. Fredag em & lördagen brukar det vara mest med folk så jag kommer gå på torsdagen det brukar vara lite lugnare då. Man kan kolla vilka företag och sällskap som är med på mässan på hemsidan http://www.tradgardsmassan.se/common/category.aspx?id=6543och här kan man se vilka öppna föredrag som kommer finnas som man kan lyssna på http://www.tradgardsmassan.se/common/category.aspx?id=9408
skogstroll
29-03-2010, 07:59
Jag brukar gå med mor, det mesta är ju kommersiella prylar men man kan hitta lite bra grejer också. Många föreningar som kan tipsa om man har frågor, fröer, lökar, ovanliga grejer... ympar... Det dyra junket kan man ju klara sig utan. Tyvärr brukar det vara knökfullt med folk om man är där mitt på dan så det är bra att börja tidigt, sen får man ju rätt ont i fötterna av att knata runt på det hårda golvet. Nej det kanske är idé att ta med matsäck den här gången, det finns ställen man kan sitta och fika medhavt.
Vi tenker reise med bobil fra Norge, både som en vårlig langweekend og selvfølgelig for å se og oppleve messen. Har aldri vært der tidligere, så jeg lurer på om noen kan komme med et par tips. Er det gode parkeringsforhold for stor bil, og er det eventuelt mulig å stå der parkert over natten ? Kanskje noen har campingplasser eller oppstillingsplasser i nærheten som de kan anbefale ? Alle tips mottas med takk !!
Sollan A
01-04-2010, 08:50
Hur det är med långtidsparkering vet jag inte. Det jag vet är att det är hyfsat dyrt att parkera. Kontakta mässan, de borde ju ha info om detta, kanske på hemsidan? Var där tidigt i alla fall, fram på dagen blir det knökfullt. Själv brukar jag vara där när de öppnar, köpa biljett för ett dygn och ge biljetten till någon som kommer då jag åker därifrån...
skogstroll
01-04-2010, 08:52
ja det är sjukt dyrt (men vet inte exakt), tur man har en förutseende mor som alltid har med sig en påse pengar till parkeringen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|