alema0
Hej

Jag köpte en Black&Decker GL 741 700W grästrimmer härom veckan.
Den klipper bra men sablar vad den äter tråd.
Ursprungsrullen tog slut på en halvtimme. Jag köpte ny tvinnad 1.5mm tråd som jag lindade upp, men den slukades lika snabbt, om inte snabbare.

Har någon liknande erfarenheter?
Eftersom detta antagligen inte är normalt, sitter felet i frammatningen av rullen?
Har ngn testat att köra en grövre tråd i denna typ av trimmer?

Tacksam för svar

/Pelle
diva&hero
Oj, det var mycket! Till våran går det inte ens åt en rulle/ säsong.. Då tycker jag att vi använder våran rätt mycket ändå. Inte samma märke men jag skulle gå tillbaks med den.
Lycka till!
blomkronan
Jag har samma problem... men jag har en Flymo jag får mata fram ny tråd efter ett par km2 ibland klarar jag av att klippa lite mer crying.gif Jag har min till att klippa "hela" gräsmattan med inte bara kanterna... har inte så så mycket gräsmatta ca 30 km2 bara!!

Är det någon som vet vad det beror på... jag vill oxå veta varför går tråden av hela tiden?
KURT
Jag undrar om det kan vara något fel så att den matar ut tråd, som kontinuerligt slås av mot skyddet på trimmern? Annars finns det tråd med stålvajer ingjuten i plast, som borde vara mera hållbar.
Crazy4Flowers
Min trimmer har en funktion om jag nuddar backen så matar den fram mer tråd. Kan det vara så att ni nuddar marken lite ofta?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon